Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ''ikke godkjent'' på semesteroppgaven min, som betyr at jeg ikke får gått opp til eksamen!!! Med dette får jeg ikke fødselsstipend fra lånekassen og jeg havner helt sikkert på gata! Det verste er at jeg faktisk gjorde mitt beste på semesteroppgaven, og er utrolig forvirret på hvorfor jeg ikke har fått godkjent!!!! Gråt i hele natt og hele dagen i dag og er på gråten nå også. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Er bare utrolig redd for at all dette stresset og uro skal påvirke babyen min =( Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre !!!!!!!!!!!!!!!! =( =( =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde den samme runden her om dagen i forhold til jobb. "Alle" andre fikk jobb samtidig, men jeg veit fortsatt ikke om jeg får videreført vikariatet mitt. Sjefen på jobb snakka om at det var sååå mange søkere og blablabla, så jeg knakk helt sammen da jeg kom hjem.

Er det ikke mulig å få levere på nytt? Å få litt veiledning på hva som ble galt og gjøre litt endringer før du leverer igjen? Om faglærer ikke er villig til å hjelpe, så kanskje rådgiver der du studerer kan hjelpe deg? Om det fortsatt ikke løser seg, så ville jeg kanskje forsøkt å ringe lånekassa og spurt hva du kan gjøre i din situasjon.

Håper virkelig det ordner seg for deg! Det er ikke noe godt å kjenne på sånne store bekymringer når man har en i magen. Lykke til!

Skrevet

Men hvorfor får du ikke fødselsstipend fra lånekassa da.....du er jo fortsatt student. Vet om flere som har latt være å ta kun eksamen, for å kunne få stipedet....for da er de fortsatt studenter...

Skrevet

jo du får fødselstipend for det! jeg sa bare at jeg skulle ta eksamen på nytt etter fødselspermisjonen, og fikk skolen til å skrive under på det.!

Skrevet

Ja er det jeg mener også......men tar den jo igjen, man vil jo ha bestått det man har påbegynt. Og da er det jo bare å ta eksamen neste gang muligheten byr seg, eller bli med når neste års kull tar sin eksamen.

Skrevet

Kanskje du kan klage, og håpe at den da blir godkjent? Det er ingenting å tape på å klage.

Skrevet

Ja - du MÅ klage. Jeg klaget på en ikke godkjent semesteroppgave og fikk godkjent likevel. Lever oppgaven din til en veileder på universitetet og hør andres mening om den - vær forberedt på å måtte forsvare oppgaven din, men få hjelp av skolen. De har gjort dette mange ganger før.

Lykke til!!!

Skrevet

Skrev en laaaaaaaaaaang mail til hun som hadde rettet semesteroppgaven min, og forklarte henne hvilken situasjon jeg er i. Takk og lov ser det lysere ut nå =D Hun svarte med at dette kommer til å gå bra, og at jeg heller burde ta det med ro og hvile. Skulle få mail av henne i morgen, så får vi se hva jeg må få gjort for å få tatt eksamen. Tusen takk for støtten alle sammen <3

Miss Snow: Ønsker deg lykke til, du må bare stå på! Det ordner seg for snille piker har jeg hørt =)

Skrevet

Flott at du gjorde det! For du skal nemmelig ikke miste retten til fødselsstipendet selv om du stryker på en eksamen! Og det aller beste er selvfølgelig om du får medhold i klagen slik at du ikke stryker i det hele tatt. Men kjenner til følelsen...har fått helt panikk flere ganger siden det er så vanskelig å sette seg inn i alle reglene til NAV og lånekassen. Jeg tror stadig vekk at jeg har forstått noe helt feil og plutselig står uten støtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...