Gå til innhold

Til dere som har lappen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På oppkjøringen, hvilken feil hadde dere da, men fremdeles bestod?

Tusen takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svingte mot høyre når jeg skulle til venstre i ett kryss Var ikke verre enn at jeg måtte finne ett sted å snu Og jeg fikk synsfeil for at jeg så for mye bort på papirene til sensoren

Skrevet

Jeg hadde faktisk ingen feil i følge sensoren. :-D Men hadde heller ikke nerver når oppkjøringen var i gang, gjorde unna nervene på oppvarmingen rett før der jeg nesten kjørte på rødt lys av alle ting.

Skrevet

hadde 1 feil. Blinket litt for seint og la meg litt for seint ut når jeg skulle kjøre forbi en syklist langs landeveien. Men jeg blinket og kjørte rolig forbi med god sikt, så det var ikke en alvorlig feil, men sensor mente at jeg burde være litt tidligere ute.

Lurer på om jeg kvelte bilen også, eller om jeg gjorde det på oppvarmingstimen, men det stryker man ikke på. Hvis man ikke gjør det flerfoldige ganger da. Når det blir veldig tydelig at du virkelig ikke kan forholdet mellom clutch og gass, så kan det hende at det blir stryk. Man bør jo absolutt håndtere bilen. Jeg hadde bare uflaks, men sensor/kjørelærer sa at det var ikke noe farlig situasjon å kvele bilen på en parkeringsplass, så det regnet han ikke som feil.

Skrevet

jeg strøk ikke på den blinkefeilen altså, bestod oppkjøringa.

anonym 21: 45

Skrevet

jeg fikk beskjed om å snu bilen og rygget dermed ut på en forkjørsvei.

Skrevet

Vel, det er helheten som teller og ikke nødvednigvid enkeltfeil. Førerprøven består av 3 deler (og det har vel kjørelæreren din fortalt deg?):

1. innstilling av sete, nakkepute, speil og belte

2. sikkerhetskontroll av bilen (du trekker et kort og får en oppgave av ca. 24 mulige)

3. selve kjøringen som som varer i underkant av en time.

Du kan selvfølgelig gjørfe flere "småfeil", men større feil som f.eks ikke overholde vikeplikt for biler fra høyre/fotgjengere i fotgjengerfelt, kjøring på rødt lys, ikke stoppe ved stoppskil fører til stryk. Husk at det ikke er DU som skal vurdere deg selv: når du gjør feil underveis må du IKKE tenke på feilen, men tenke fremover og planlegge din videre kjøring. Tenker du på feilen blir resten av kjøreturen dårlig og flere feil følger. Lykke til.

Hilsen fra kjørelæreren

Skrevet

beklager alle skrivefeilene, hadde det litt travelt ;-)

kjørelæreren

Skrevet

Oppkjøringen til klasse B, mener jeg å huske at jeg kjørte alt for sakte... og det ble kommentert men jeg sto.

Da jeg tok hengerlappen kvelte jeg bilen i en rundkjøring. Hurra. Gud jeg var flau, men oppkjøringen gikk ellers fint og jeg sto.

Skrevet

Hei kjørelærer.

Hørt at det tar lang tid å utdanne seg til kjørelærer, kan du fortelle litt om prosessen? Bare nygjerrig.

Skrevet

Det tar nå 2 år og du har mye praksis på skolen underveis :-). Skolen ligger i Stjørdal, like ved flyplassen utenfor Trondheim. For å komme inn hjelper det å ha mye kjøreerfaring (jobbet som f.eks vogntogsjåfør, bussjåfør, taxi m.m.) og ha sertifikat på/i flere klasser. Jeg hadde bare egenkjøring å skilte med, men fikk uttelling på lærerutdannelsen min :-)

Skrevet

Jeg hadde ingen feil på oppkjøring. Sensoren prøvde å lure meg til å kjøre inn på en vei der det sto et forbudt for kjøretøy-skilt , men jeg stoppet bare og sa hit men ikke lenger, også snudde jeg og kjørte tilbake.. :)

Skrevet

Ei venninne av meg holdt på å krasje fordi en annen bilist ikke holdt vikeplikten sin. Kjørelæreren måtte tråkke på bremsen. Hun bestod på førerprøven, fordi det var den andre bilen som brøt reglene, og som fersk sjåfør kunne man ikke forvente at hun forutså det...

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Hadde ikke noe feil, utenom at jeg kunne holdt siden min litt bedre på en smal vei i et byggefelt.

På prøveoppkjøringen strøk jeg med glans. Kjørte i full fart forbi et kryss der jeg hadde vikeplikt, kjørte veldig feil i en rundkjøring (skulle rett frem, la meg i feltet til høyre men det gikk inn på et kjøpesenter, fikk en svær lastebil på innsiden av meg og sensor måtte ta rattet og vi kjørte inn til kjøpesenteret istedenfor). Kjørte for fort og fort seint og bare tulla=P

Mitt beste råd er å ikke fokusere på hva du gjør rett og feil. Du skal kjøre som du ville kjørt med hvem som helst ellers i bilen, og så får det bare gå som det går. Ingenting blir bedre av at du stresser over ting du har gjort feil=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...