Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med å reise til syden i svangerskapet... har så innmari lyst på en sydentur i juli- da er jeg 6 mnd på vei...er litt usikker på om det ikke er så lurt eller....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Med mindre legen din stiller seg mot er det bare å reise =)

I mitt forrige svangerskap var jeg på Kypros fra uke 28-30. I tilfelle slimproppen er gått bør du unngå bad i basseng. Styr unna salat og kjøtt som ikke er gjennomstekt. Ikke klapp hund, katt el andre dyr.. Jeg ville tatt meg en legetime før avreise og sjekket slimpropp osv =)

Reis med støttestrømper på flyet pga blodsirkulasjon.. Pass på å ikke bli for varm og drikk mye flaskevann =)

Skrevet

Hei eg har akkuratt vært ei uka i spania.. (uke 25) funka kjempefint.. men var litt smånervøs... ;)bekymret for om hvis noe skulle sje og jeg var der liksom.. hehe men det gikk jo helt fint! et lite tips... smør deg med høy faktor!! Huden min var ikke til å kjenne igjen i sola!!

Skrevet

Det var godt å høre:) takk for tips!!!:)

Skrevet

Noen som har erfaring med å spise salat i Hellas som gravid? Jeg er jo sååå gla i gresk salat...... Å skal til Hellas i august, da er jeg 7 mnd ca....

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen på første svangerskapskontroll om at de egentlig ikke anbefaler å dra utenlands i det hele tatt.

Vi skal en liten Skandinaviatur når jeg er rundt uke 20, og da sa hun at jeg ikke måtte spise salat som jeg ikke hadde vaska selv, ikke fetaost og ikke grønnsaker som ikke var kokt eller stekt. De samme reglene kunne forsåvidt gjelde her hjemme også, for å være på den sikre siden.

Skrevet

jeg skal til syden med samboern 30.mai.. da er jeg ca 6 månder på vei også:) spurte både lege og jordmor og de så ikke noe i veien for at jeg kunne dra:):) har time hos legen 5 dager før jeg drar, tar en rutine sjekke da og blodprøver.. har vært frisk og rask( utenom veldig kvalme de 3 første månder) i svangerskapet så jeg mener ikke det vil være noe problem og reise:)

kjøper høy solfaktor,støtte strømper på fly turen, ekstra nøye med hva jeg spiser dere nede og hygiene.. også nyter jeg turen, skal til kreta palatanias.. i 8 dager.. blir toppen:)

Skrevet

ååååååh, er så Kreta syk at jeg kunne dratt nå å bare vært der nede... hehe! Ja, er vell d som er d viktige, bare ta de samme forhandsregler som her hjemme :)) Skal til Rethymno 1 uke i august, å er ååååverklar :D

Skrevet

Det finnes jo gravide der nede også. Både de og babyene deres overlever.

Hør på de gode rådene om kosthold, pass litt ekstra på, så går det nok bra tenker jeg

Skrevet

Forrige svangerskap var vi i Mexico, og nå venter vi på å reise til USA i morgen. I Mexico slappa jeg nok ikke så mye av som jeg burde, også tenkte jeg litt som zadine over her at "det er jo masse gravide her også, og de føder jo friske barn.." Men i ettertid har jeg tenkt på det at der nede er jo de fleste allerede immune mot toxoplasmose fordi dette er vanligere i varmere strøk. Derfor må vi som ikke er immune passe litt ekstra på sammenlignet med de som er født og oppvokst i det landet vi besøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...