Gå til innhold

Hvilken kriterier setter dere til barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte oss i 30årsdag på lørdag, og kusina mi på 16 har så lyst til å være barnevakt for jenta vår på 10 mnd.

De har treftes en del ganger, men har aldri vært alene før.

vi kommer ikke til å være mer enn 5 min gågange fra hjemmet.

Hadde dere brukt en 16 åring som barnevakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kusina mi er 16 nå, og hun har vi brukt som barnevakt fra hun var 12. Eller, brukt og brukt. Det har hendt seg. Hun er superduperflink med barn, og har alltid vært en omsorgsfull person.

Skrevet

Mine kriterier er vandelsattest, førskolelærerutdanning og førerkort for tung lastebil.

Skrevet

Om jeg hadde kjent henne godt og viste at hun var ansvarsfull og flink med barn. Hadde jeg syns det hadde vært helt greit, men det kommer jo litt ann på barnet, om hun er tillitsfull eller ikke.

Skrevet

Ansvarsbevist, moden og vant med barn fra før av. Helst over 15år, men kan vurderes i forhold til modenhet og erfaring med barn.

Må også kunne et vist minimum av førstehjelp, som HLR, nødnummer, vite hvor brannslukkingsutstyr er ol.

Skrevet

Hvor mange timer har kusina deres sittet barnevakt? Og har dere vært på fest dvs drukket alkohol?

En mulighet er jo at en av oss ikke drikker på bursdagen, så er det jo bare å løpe hjem om noe skulle skje :)

HI

Skrevet

Jeg hadde uten problem brukt en 16åring som barnevakt hvis dette var en 16åring jeg kjente og stolte på.

Skrevet

Hun har sittet gjerne fra 18-19 til vi har kommet hjem utpå natta engang...

Usikker på om vi har drukket da, vi har bodd så dårlig til før. Avhengig av bil for å komme oss hjem osv...

En gang var vi på konsert 1 times kjøring unna. Hun ringte en gang, men det var for å spørre om det var greit at hun lånte pc'n min, hehe :)

Skrevet

16 år er da en ypperlig alder. JEg satt for mine søskenabarn når de var små. Fra jeg var rundt 15 til 18 år. De kom av og til ganske fulle hjem også - passet meg utmerket ettersom lønna mi gjerne ble doblet eller tredoblet av det . Jada. De var fulle 3 ganger i året. Ypperlig foreldre for det.

Skrevet

Mine kriterier til en barnevakt er at de er ansvarsbevisste, rolige og har erfaring med barn. Siden jeg vil kjenne en barnevakt godt før jeg lar de være barnevakt vil jeg vite om de fyller mine kriterier.

Skrevet

Han eller hun må være normal og over 11 år. Det er de eneste kriteriene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...