Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Blir altså 29 i år, og jeg merker jeg tenker mye mer på alderen enn jeg gjorde da jeg var feks 25. Står i speilet og gransker hvert minste lille tegn til aldring, som et par ørsmå fine linjer i panna.. vil jo gjerne være ung og se ung ut! Men merker jo at jeg ikke er 20 lenger, selv om jeg ofte blir tatt for å være yngre enn jeg er. I tillegg tenker jeg mye på hva jeg har oppnådd og ikke til nå, at jeg ikke har sååå mange år på meg til å få flere barn dersom jeg ikke vil bli en "gammel mor".. Noen som kjenner seg igjen?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Det er rart å tenke på at jeg snart ikke blir regnet som "ung" lenger..
ellen-propellen Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 så søt da:-D Man skal ikke være redd for å bli gammel,men man kan være redd for å dø. Denne visdommen fikk jeg når jeg passerte 30 Neida, skal ikke spøke mye med deg. Jeg kom i 30 års krisa når jeg ble 27. Om noen ville erte meg kunne de bare si grått hår? Og jeg brast i gråt. Så,rett før min 30 års dag ble jeg mor for 1ste gang. Perspektivet på livet endret seg, og jeg overlevde å bli 30 (eller overlevde å bli mor,haha) Velkommen til 30 års krisa:-D Det eneste positive er at den går over.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Det er ikke det å bli eldre i seg selv som er så ille, men jeg vil ikke SE eldre ut:) Men det er jo livets gang.
Ugl@ Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har tippet 30....31 faktisk. Joda, har oppdaga et par grå hår...og at jeg begynner å få de første linjene i panna også faktisk. Men det er helt ok, skal passe meg for sola, ta vare på meg selv, trene, spise sunt. Jeg er ikke det minste redd for å bli hverken 40 eller 50 heller når jeg ser hvor flotte mange godt voksne kvinner er i dag. Man må bare passe på helsa si, unne seg selv litt pleie og heller innse det faktumet som er helt garantert for oss alle, vi blir eldre, og ja...en dag skal vi dø også. Men jeg gidder ikke kaste bort den tida i mellom på å være redd for å bli eldre eller for å dø...den tid får komme, i mellomtiden så skal jeg nyte og ta for meg av livet. :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Alternativet til å bli gammel er å dø. Og folk gjør det, unge folk dør. Da er ikke ei rynke det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 ja, jeg er redd for det. Det skal ikke bli like lett å trene seg fast i fisken når man har vært sløv en periode, alt henger mye mer, man blir mindre søt. Menn blir kjekkere med alderen, mens vi kvinner taper oss. Men syns ikke det er så ille å nærme meg 30. Tror det blir verre å bli 40. Alltid tenkt at jeg skal trene meg til drømmekroppen en vakker dag, men det begynner virkelig å haste nå. Men det jeg kvier meg aller mest til er å havne på gamlehjem. Så fort tiden flyr så er det jommen ikke lenge igjen. Nei, kan ikke grave meg ned i slike negative tanker. Må prøve å leve i nuet og heller være glad for at jeg er frisk og har alle lemmer i behold. Glad for at jeg kan leve et normalt liv, til tross for noen linjer her og der. Man er heldigvis ikke alene om å være 30 år og se bittelitt eldre ut.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Min yngste ble født da jeg var 36 og jeg føler meg ikke på noen måte som en gammel mor, hvor har du det fra HI? Barna holder meg tvert i mot ung. Jeg ser ung ut og føler meg ung!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 Mange av de hotteste damene er i 30-åra. Don't worry!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #14 Skrevet 6. mai 2010 Tenkte som deg HI det året jeg ble 29...men livet har bare blitt bedre etter passerte 30 glad jeg ikke er den rastløse 22 år gamle jenta lenger gitt
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 Jeg vet jo det sug lut, det er bare disse tankene som ikke er helt rasjonelle alltid:) Jeg legger ikke merke til smårynker og linjer på andre, men på meg selv derimot.. tåpelig i grunnen. HI
Gjest sug lut Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 Joda, det der gjør vi alle. Som eldgammel kan jeg melde inn at ett eller annet sted på veien kommer et skikkelig møkkaår der det er det eneste man ser - at man har forfalt og alt henger og ingen trening i verden hjelper. Men hei, det gir seg igjen, og det har sine fordeler også.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #17 Skrevet 6. mai 2010 Har bare et ønske om å få barna jeg vil ha som relativt ung, andre må gjerne få barn til de er 45 for meg altså.. HI
Tommage♀♂ Skrevet 6. mai 2010 #18 Skrevet 6. mai 2010 Ja jeg kjenner meg veldig godt igjen. Hadde alltid sett for meg at jeg skulle feire 25-årsdagen min med stor fest, men da dagen kom satt jeg temmelig gravid hjemme i sofaen og spiste sjokoladekake og gelé... 26-årsdagen var jeg gravid igjen, 27-årsdagen gikk bort i flytting og dtyr i nytt hus. Så kom 28-årsdagen som julaften på kjerringa, og vips! så skulle jeg snart bli 29! DA begynte krisa hos meg... Fikk nesten svettetokter av tanken på å nærme meg 30, og bestemte meg for å feire min siste bursdag på 20-tallet med gode venninner, flott 3-retters med tilhørende vin, og ut på byen etterpå. Trodde det skulle hjelpe, hehe. Men det gjorde det ikke altså, og nå er det 5,5 mnd til dommedag. Føler det som en sorg jeg. Da 29-års dagen nærmet seg med stormskritt innså jeg at livet ikke var som jeg ville ha det, og endelig tok jeg mot til meg og sa til samboeren min at jeg ville ut. Starte på ny. Nå sitter jeg i ny leilighet sammen med barna, har søkt på skole til høsten, og føler at livet er på rett kjøl. Har begynt å planlegge 30-årsdagen som skal feires sammen med en venninne, og får ikke lenger svettetokter. Men seriøst, det er kjiiipt å bli gammel! Buhuuu...!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #20 Skrevet 6. mai 2010 Den største fordelen med å bli "gammel" er at økonomien som regel blir bedre, og plastisk kirugi blir bedre:-) Always look on the bright side of life..........
Tommage♀♂ Skrevet 6. mai 2010 #21 Skrevet 6. mai 2010 Takk for det=) Endelig fått pc'en tilbake fra reparasjon, phuuu... Hyggelig å treffe Anonym også
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #22 Skrevet 6. mai 2010 Selv om jeg er ti år eldre,og blir 40 neste år,så kjenner jeg meg igjen i det du skriver.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #23 Skrevet 6. mai 2010 Hvis du er så redd for å bli gammel er du det nok alerede. Ungdommen kjennetegnes ved at man ønsker å bli eldre, middelalderen med vissheten om at en er på høyden og alderdommen med at en ønsker man var yngre. Jeg er godt over 40 og kjenner meg ikke igjen i det du skriver på noen måte. Jeg ønsker ikke å ha helt glatt hud eller på andre måter se yngre ut enn jeg er. Ungdomstiden er sterkt oppskrytt. Middelalderen, men mer erfaring, er veldig myebedre.
Cat.68 Skrevet 6. mai 2010 #24 Skrevet 6. mai 2010 Du får trøste deg med at når du bikker 35 har det gått over, og du skjønner endelig at livet faktisk ikke er slutt etter fylte 30 ;o))
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #25 Skrevet 6. mai 2010 Hallo!! Hva er det som er galt med folk - HI. Jeg blir 40 og gleder meg!! Er til og med gravid. Føler meg overhode kke gammel!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå