Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Skal bestille tur nå, reiser om ca. 2 uker. Må jeg bestille reiseforsikring når jeg bestiller på nett, om jeg har reiseforsikring i banken min? Burde jeg bestille avbestillingsforsikring med tanke på dette med askeskyen? Hva ville du valgt? Skal reise alene med et barn på snart 3 år. Tyrkia er reisemålet. Hotellet ligger 500 m. fra stranden og 1,5 km. til byen (alanya). Dette var til den østre stranden, noen som vet om det er den med fine sandkorn, eller den mer grove? Fikk også et tilbud fra et reiseselskap, litt dyrere, men der lå hotellet 1,3 km. fra både byn og strand.
Gjest ->>- Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Har du reiseforsikring, behøver du ikke bestille en til. De fleste reiseforsikringer inkluderer avbestilling ved sykdom/pårørendes sykdom/reisefølges sykdom/noens død. Sjekk vilkårene til den forsikringen du har. De færreste avbestillingsforsikringer vil dekke askeproblematikken, siden slike ting kommer under force majeur og bruker å være unntatt. De fleste større forsikringsselskapene har publisert sin policy rundt dette. Strender i Alanya har jeg ikke peiling på, men god tur!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har vært i alanya mange ganger.. Den østre stranden er den groveste men jeg personlig liker den best da det er grunt der og blir gradvis dypere. Men det er ikke store steiner og slikt, barn kan fint leke der På kleopatra stranden på andre siden av borgen (borgen skiller alanya i 2 på en måte) er sanden finere men der er det grunt ca 1 meter så går det rett ned, litt skummelt Liker meg ikke på den siden. Jeg har og bodd 1,5 km fra "sentrum/havna" og du går fort inn til sentrum Lurer du på noe mer ang alanya så bare spør, er lommekjent der
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Takk så mye for svar! Okey, da høres jo den stranden best ut, siden jeg skal ha med meg et lite barn. Siden du har vært der så mange ganger er det vel unødvendig å spør om du syns det er fint der! ) Hvordan er prisene i tyrkia? Håper bare vi er heldige med været =D
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Jeg vil uansett anbefalle deg helåring europeiske reiseforsikring. De er rett og slett utrolige. Tenker at jeg måtte ha vært kunde i 600år uten uhell for å betale tilbake alle utleggene de har hatt på meg.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Kan være greit med slike badesko til barnet da sanden er varm og der er litt ... ikke steiner men større steinflater noen steder om du skjønner Elsker alanya, mye liv Har aldri vært der med barn men skal ned i juli med barn for første gang Skal da bo ca like langt fra sentrum som deg.. Slippe all støyen fra nattklubbene osv. Prisene har nå blitt som alle andre turist steder, dyrere enn før. Men det som har vært best er å betale med tyrkiske lire istedet for euro. Det blir billigere.. Men siden euroen er lav nå så spørs det om det lønner seg. Men det er mer oversiktlig å betale i tyrkiske lire da de fleste resurant menyene er i den valutaen. De sier alltid litt ekstra om du sier du skal betale med euro Å husk å prut !!! Jeg betaler aldri mer enn halvparten av det de starter på
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Prute ja.. Hehe det er jeg ikke så flink til =P Badesko skal jeg huske på.. Men er det såå varmt i mai da? Tyrkiske lire kan jeg vel veksle i på gardermoen.. Ellers er det vel som andre feireplasser hauger med bankautomater.. Hehe jeg har ikke vært ute å reist på lenge.. Blir spennende! Takk for svarene )
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Ikke så veldig varmt i mai nei, men når sola står på hele dagen kan sanden bli varm for små føtter Ta ut kontanter på flyplassen når du kommer ned eller i en av de maaaaaange minibankene i alanya God tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå