Gå til innhold

Hjelp meg, er jeg hysterisk, er det feil av meg?

trebarnsmor21år

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer venter tvillinger i august, termin 13. september, men pga forrige svangerskap blir de tatt senest 20. august. Fødselen har allerede vært igang en gang. Så nå begynner vi lure på om vi skal kjøpe vogn og seng til dem, eller om det er latterlig å kjøpe så tidlig?

Vi begge får til sammen 22 000,- i tillegg til den vanlige lønninga pga feilberegning av timelistene våre, så vi får så god råd å. Men er det feil å kjøpe vogn og seng så tidlig? Alt annet har vi etter sønn vår på 10 mnd, så vi slipper faktisk kjøpe noe mer, har alt.

Er vi på jorde om vi kjøper det nå, hva hadde dere gjort? Er så redd for at jeg blir innlagt på avlastning eller pga galleblærebetennelse osv, som jeg ble sist, derfor vil jeg ha ting litt mer klart denne gangen om dere skjønner. Betryggende til far å det.

Takk for svar :)

Fortsetter under...

Jeg syns det er bare lurt å være tidlig ute, dessuten er du jo ca 5 mnd på vei, det er ikke SÅ tidlig heller.

Med tvillinger i magen blir man veldig tung og hemmet på slutten og da er det ikke lett å dra på shopping, så de tingene du vil velge ut selv burde du kjøpe nå.

Ang. vogn sier noen at de hadde mange ukers ventetid, så du burde sjekke ut det også.

Jeg klarte ihvertfall ikke å stå og gå så mye etter uke 30, hadde bekkenløsning i tillegg.

God shopping!

Det kan være litt leveringstid på vogner, så det er i allefall lurt å bestille nå.

Seng er strengt tatt ikke helt krise - du blir jo værende på sykehuset litt etter fødsel, og den klarer sikkert far å sette opp på egen hånd.

Ellers bør du jo forberede deg på å betale tilbake det dere har for mye utbetalt i lønn! Dere bør være ærlige nok til å si ifra selv. Dette vil bli oppdaget før eller senere likevel, og det er en dum ting å få på seg!

Jeg hadde i allefall ikke klart å la barna mine sove i en seng jeg visste var betalt med penger jeg egentlig ikke skulle hatt, men vi er selvsagt forskjellige.

psst: hun skriver vel ikke nødvendigvis at hun har fått for mye betalt. Hun skriver bare at hun har fått ekstra pga feilberegning. Kan like godt være at de urettmessig har fått for lite penger før, men nå endelig får pengene de har krav på :D

Jeg har kommet bare et par uke lenger enn deg og vi har snart vognen klar. Vi har kjøpt brukt,men må kjøpe en hardbag ny. Fikk beskjed om at den harbag'en ikke kom inn igjen før i juni. Så det er definitivt greit å være litt tidlig ute:) Er jo hyggelig også å bruke litt tid på å forberede seg.

Vi får IKKE for mye penger! Vi fikk for lite lønn forrige mnd, det gjorde alle ansatte pga de hadde tatt bare 55% av timelistene våre. Så det er ikke penger vi må betale tilbake! :)

Da tror jeg vi tar en tur inn til sentrum idag å ser på vogner jeg, siden det er litt leveringstid osv, å det er store sjanser for at jeg føder prematurt.

Tusen takk alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...