Gå til innhold

Flere halvannetåringer i "trassalder" her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ai, ai!! Nå er det "Nei!" til alt. Det er protester mot det meste. Bleieskift og å kle på henne er et mareritt. Hun stikker bare av, og må tviholdes for at noe skal bli gjort. Hun har sluttet å spise skiver og grøt, men pålegget er godt, og spises opp først. - Før hun ber om mer ost! Hvis jeg skal hjelpe henne med maten, så blir det feil. Da ber hun om at pappa skal hjelpe... Hun lyer ikke når vi ber henne om å slutte å trykke på stereoanlegget, eller på diverse andre ulovlige knapper. Et nei betyr bare at hun gjør det mer. Hun har begynt å bite når hun ikke får det som hun vil. Forleden sto hun oppi en eske nær peiskanten. Jeg forklarte at det var farlig og slo på peisen for å understreke at hun kunne slå seg i hodet der. Flyttet deretter på esken. Hva gjorde hun? Jo, hun flyttet esken resolutt tilbake der den sto først- med triumf i blikket. Smilte og slo hodet sitt prøvende i peiskanten!!! Hun vil ikke lenger sitte i vognen sin. Skal bare gå selv. Andre barn jeg vet om i denne alderen er mye mer rolige. Vår er bare turbo!! Hun er nå skjønn også og morsom og smart. Men akk, så viljesterk! Kjenner at dette er litt slitsomt jeg... Noen andre som har noen tanker om sterk vilje og småttiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare si at jeg kjenner meg igjen- flisa er 19 mnd nå og merker at viljen er sterk og meningene mange! Savner tiden da hun var litt mer medgjørlig og ikke så trassete, men det er vel bare bra også at de faktisk har litt bein i nesa og vet hva de vil;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...