Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Hvordan skal jeg få motivasjon og arbeidslyst til å gjøre husarbeid? Er virkelig ikke glad i det, å ikveld må jeg få gjort noe her, ser ikke ut........ HJELP MEG!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Ta på deg myke gode klær, settpå musikk og sett igang å dans :-) Sving deg rundt mens du gjør husarbeid,3 ting på en gang: trening, rydding og gøy ;-)
leirbål Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Se for deg hvordan det er når du er ferdig. Huset er rent og fint, klærne rene, og du kan belønne deg selv med... (her må du fylle inn noe fint.) Det er en herlig følelse å være ferdig. Den fokuserer jeg på når det er tungt. Av og til kontakter jeg en venninde, og så avtaler vi at vi skal gjøre noen planlagte kjedelige ting, og si ifra når vi er ferdige. Det gjør det litt lettere å vite at hun gså gjør noe hun synes er kjedelig. Og jeg ønsker jo ikke å være den som alltid er sist ferdig, så jeg jobber mere effektivt da.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Det som motiverer meg er sette på god musikk på full guffe, enten på en ipod/mp3-spiller eller på et anlegg om du er alene hjemme. Noen som gjør at du vil svinge rockefoten. Og da er det bare å starte. og når du først har begynt, så går det veldig greit videre. Jeg pleier også å leie en film, kjøpe et blad eller noe annet som jeg kan belønne meg med etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå