Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Noen som har noen råd å komme med.. spiser mye fiber, trener, er nok ikke så flink til å få i meg væske.. men tror ikke det er bare det som er grunnen. Uansett, noen som vet om hva som er forebyggende mot treg mage.. og MYE luft i magen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 :-D Uff skal ikke le det er jo vondt... Råd 1; sørg for å få i deg rikelig med vann. Det har faktisk mye å si for fordøyelsen. Hvis du produserer murstein har du fått i deg for lite vann. Det samme gjelder luftopphopingen. Unngå bananer, spis svisker. Løk, kål og bønner (m.m) lager også mer luft. Du kan prøve å spise linfrø, har hørt at det skal være bra for fordøyelsen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Mye vann, både mot treghet og luft. Og målltider til faste tider hver dag. En ss linfrø blandet i en yoghurt med en stooort glass vann til få rfart på magen:) Forsøk å føre fiberregnskap, så rart som det enn hølres ut. De fleste får for lite, selv om de tror de ikke gjør det. Totalt bør et voksen menneske ha i seg 20-25 g hver dag.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Sviskeyoghurt og biola med blåbær :-) Får du i deg dette 2 ganger daglig, gjør det stor nytte. Også kan du kjøpe duphalac på apoteket eller laxoberaldråper som du drikker.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Takk for gode råd.. Ja er jo urkomisk å tenke på luft i magen.. men er ikke mye moro hehe.. Ja det er det vannet.. argh.. sliter så med å få i meg vann i det store og hele...Er liksom ikke tørst.. så da glemmer jeg å drikke. Spiser MYE fiber.. hvertfall til frokost og lunch, spiser mest mat merket med det grønne nøkkelhullet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå