*Lissi* Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Har hatt faste rutiner siden hun ble født. Ingen herjing om kvelden og roer ned. Helt håpløs å legge uansett. Søskenene hadde jo sine perioder de også da de var yngre, men kan absolutt ikke sammenlignes.. Sover fortsatt om dagen, og det trenger hun. Klarer ikke finne roen om kvelden virker det som. Hvor vanskelig kan det være å legge seg ned å slappe av liksom:-) De sier det samme i barnehagen også. Hun styrer på i sengen. Noen som sliter eller vert gjennom det samme?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 vi sliter enda med søvn og her er vesla 2år og 8mnd. hun har uendelig med utholdenhet å kan holde på til kl 21-22. har desverre ingen råd
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 hehe, ja det er alltid godt å vite at man ikke er den eneste.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Jenta mi er 19 mnd og her har løsningen blitt å kutte på dagsøvnen. Fra å bruke oppimot en time og tulle og tøyse ved legging, sovner hun nå på under 10 minutter uten en eneste protest- deeeilig=) Men hun går ikke i bhg enda, kanskje derfor hun klarer seg uten så mye dagsøvn..
*Lissi* Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2010 Hmm...spørs om vi må trappe ned på sovingen om dagen kanskje. "Søvn avler søvn" stemmer ikke på denne frøkna iallfall. Er i bh så må sove litt merker jeg.
en_liten_en_til12 Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Knerten vår er øyeblikkelig 1 år og han kan være trøtt som en dupp, men står i spenn så fort han kommer i sengen... Begynner å gråte og skal ikke sove. Utrolig slitsomt og håper virkelig ikke dette fortsetter til han er 19 mnd...
lille sprelle Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Innimellom kan hun holde det gående ja.... 2 år og 2 mnd. Det gjelder å slite henne skikkelig ut og få en rolig avslutning på kvelden. Samt - en som er såpass stor, går det an å snakke til. Vi har den regelen at vi avtaler med henne at vi synger to sanger (sitter et stykke unna sengen) og at hun deretter må være stille. Begynner hun å jodle, sier vi at hun må være stille ellers så går vi ut. (en av oss selvsagt). Fortsetter hun, går vi. Det hender vi må inn en tur igjen, men ofte blir det stille da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå