Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 hva gjør dere med etternavn? Min mann er engelsk, og vi lurer veldig på hva vi skal gjøre med etternavn.. velger vi hans navn blir det litt rart i Norge (uttalelsen), velger vi mitt navn blir det rart i England.. og velger vi begge blir det rart uansett hvor..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Har barna norske eller engelske fornavn ? Ville valgt ut fra hvilket land dere bor i og hva som passer best til fornavnene til barna
Gjest ->>- Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Ikke en mann, men samme greia. Etternavnet fungerer i Norge også, så sånn sett greit. Vi hadde nok uansett valgt det, siden vi ikke visste hvor vi kom til å bo (mitt er ubrukelig å uttale på noe annet enn nordiske språk). De fleste i Norge får jo til å uttale engelske etternavn, selv om det kanskje blir "Smitt" fremfor "Smith" og sånn.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Det engelske. Det er større sjanse for at man blir diskriminert pga norsk etternavn i et engelsktalende land enn for et engelsk etternavn i norge. I norge diskriminerer vi mest mot etternavn vi ikke kan å uttale, men folk flest klarer fint å uttale et engelsk etternavn.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Lille stump har et internasjonalt fornavn og et kulturkræsj etternavn... dvs min manns først, bindestrek og så mitt. He he litt sånn Simon Perez-Olsen. Synes det er helt greit at multikultidelen er helt tydelig i navnet.
Patetica fåkksi Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Mitt - hans. Men uten bindestrek og det har jeg funnet ut i ettertid at er litt kjipt for mitt blir sett på som mellomnavn. Frøken P. British liksom, men P er jo etternavnet i mine øyne.
Miss Foster Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Mine 3 har farens etternavn - et latinsk etternavn. Siden alle 3 har 2 navn så tok vi ikke også på mitt etternavn - selv om det er det vanlige i landet vi har bodd i, og faren kommer fra. Men vurderer sterkt å tilføye mitt etternavn når de blir litt eldre, slik at de selv kan velge hvilket etternavn de bruker den dagen de skal søke jobber ut i fra hvilket av landene de søker i.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 derfor valgte vi begge to!mitt navn som et mellomnavn og hans til slutt.det er et kort navn etternavnet hans,men må bestandig "spell it" samme hvem det er for..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå