Oppnedx2 Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Legen min ba meg bestille en time hos JM før neste time hos han igjen, noe jeg ikke gjorde. var hos legen i går og fikk beskjed om å gå til jm snarest. men hvorfor egentlig?? Jeg er kjempe fornøyd med legen min og føler jeg får alt jeg trenger av info der.. Igjen så er jeg jo 1.gangs så aner ikke om det er noe spesielt jeg får kun av jm jeg trenger. har ikke behov for å veie meg nok engang osv.. hjelp?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 jeg gikk annen hver gang til jordmor og lege i første svangerskap, men dette har jeg bare gått til lege. syntes ikke det er store forskjellen fra jordmor til lege ang kontrollene. men man får vel gjerne mer info ang fødsel å slikt hos jordmor.
Oppnedx2 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2010 ja, vet ikke om jeg er unormal men føler ikke at jeg lurer på så masse:p man får jo all infoen man trenger så viste ikke om det er noe jeg får der som jeg ikke får hos legen
Miss Snow Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Det legen min sa var at man selvfølgelig valgte helt selv, men at hun ville at jeg skulle komme til henne relativt regelmessig, så hun var oppdatert på alt som skjedde med meg og magen. Men hun sa også at hun, som lege, er mest opptatt av det rent fysiske; har jeg og babyen det bra. Har vi det; ja, da er hun fornøyd. Men for å snakke om mer praktiske ting man lurer på, fødsel, amming, kanskje til og med barnevognsvalg, kan jordmor være behjelpelig. Men det viktige er at du velger hva som passer for deg. Jeg skal treffe jordmor for første gang imorra. Syns jeg ikke noe særlig om det, så kommer jeg kun til å dra til legen min for kontroller
lure Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Først gang var jeg annen hver gang hos lege og jordmor, men synes det ble "rotete". Denne gangen har jeg valgt bare jm og trives med det. Føler hun har bedre tid og gir bedre svar på det vi lurer på.