Gå til innhold

noen som jobber i barnehage her eller i bolig el.l

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har en lønn som ikke stemmer helt. Skal selvfølgelig få sjekket det opp, men har liksom ikke tenkt på det før denne lønnstråden kom opp her, og det viser seg at jeg har lavere lønn enn så og si alle som har svart.

Vil derfor høre om det er noen som er fagutdannet evt hvilket fag, hvor dere jobber og hva lønna, timeslønn eller årslønn ligger på.

Og annsiennitet.

Ikke svar dere som har høyskoleutdanning.

Selv tjener jeg 179 000,- jobber i pu bolig. har 9 års annsiennitet.

Er barne- og ungdomsarbeider

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva blir timelønnen da?

Skrevet

har 151,- i timelønn. HI

Skrevet

tusen takk;)

kom ikke inn på de 2 nederste linkene, men den øverste var jo forklarende nok;)

Må nok ta kontakt med fagforeningen min og få sekket dette opp. De bør jo vite hva jeg har krav på.

Skrevet

Jeg jobber som assistent i barnehage, uten utdannelse, og har 243.000 i årslønn.

Skrevet

18.13 igjen, sjekket lønnslippen, det var visst 252.000.

Skrevet

Så rart.. Jaja. :)

Skrevet

hm, ja, var det jeg tenkte. Jeg må nok kontakte min fagforening og finne ut så snart som mulig.

Skrevet

Dette regner jeg med er fastlønnen uten tillegg?

Er dette fulltid?

Er du sikker på at du har 9 års annsenitet? (hvis tidligere arbeid ikke er samme arbeidsplass eller samme type arbeid er det ikke sikkert du har fått det godkjent som annsenitet)

Men hvis du jobber i bolig er det ikke sikkert du er ansatt i fagarbeiderstilling hvis de du jobber med er voksne. Det kan forklare den lave lønnen.

Her er det sentrale oppgjøret fra 2009, dette er minstelønnen til de som er medlem i fagforbundet:

Stillinger uten særskilt krav om utdanning:

0år 4 år 8år 10 år

232 700 237 800 252 800 289 000

Fagarbeiderstillinger/ tilsvarende fagarbeiderstillinger

272 100 274 100 279 400 316 500

Skrevet

Ser det ble rotete, men slik det er ment:

0 års annsenitet uten utdanning: 232 700 kr i året

4 års annsenitet 237 800 kr

osv

det samme på fagarbeider:

0 års annsenitet med fagbrev: 272 100 kr

osv

Skrevet

Jeg jobber i barnehage -ufaglært med 9 års ansiennitet, og har 289.000 i årslønn.

Hadde ikke giddet å løfte en finger hvis jeg hadde hatt lønna di. Dette må du få sjekket opp fort som f... Kanskje du får etterbetalt en hel haug! :)

Skrevet

takk. Jeg har 9 års annsiennitet, snakket med lønningskontoret i dag og fikk det bekreftet.

Jeg får 10 års annsiennitet som er max fra 1.1.2011.

Det står på lønnsslippen min at jeg lønnes som fagarbeider. har dessuten ungdommer i tilknytning til boligen som jeg jobber med, så det bør da absolut telle;)

(dette er ikke ment som kritikk)

HI

Skrevet

Med den lønnen har du tilsvarende 10 års annsenitet :-)

Skrevet

håper indelig det, sitter her med tårer i øynene, tenker da på hvor mye bedre vi kunne levd med den lønna jeg tydligvis skulle hatt. Synes alltid vi må snu på krona nå, og ungene får alltid nei når de spør om de kan få noe.

Tør ikke å håpe på noe, men det hadde vært utrolig bra å fått etterbetalt for 6 år.

Skrevet

Du vil ikke få etterbetalt for 6 år...bare så du ikke går å håper på det. Du er selv ansvarlig for at lønnen din stemmer. Hvis du er medlem av fagforbundet, hvorfor har du ikke lest fagbladet? Der står lønnen hvert år etter lønnsoppgjøret.

Skrevet

sorry, nå har jeg feilinfomert dere her, jeg mente 279 000.

HI

Skrevet

Da har du jo lønnen du har krav på, kanskje du bør lese lønnslippen din bedre ;-)

Skrevet

jo, må vel det;)

Ser at da går jeg jo opp endel fra januar. Og det er jo bra.

Skrevet

Bare en kommentar - håper virkelig voksne folk skjønner at man selv har et ansvar for å følge med på lønnsslipper og sjekke at man får rett sum utbetalt.. Får man for mye eller for lite har man plikt til å melde fra, og har man f.eks fått for mye må man betale tilbake om det blir oppdaget på et senere tidspunkt.. Har man fått for lite kan det være forsent å melde fra etter mange år og man mister da mye lønn...

Dette er kjempeviktig og jeg oppfordrer alle til å sjekke hver eneste mnd og reagere om det er store endringer du selv ikke kan forklare (gått opp i lønn eller jobbet ekstra f.eks..)

Skrevet

Om du har 151 i timen, så kan du umulig ha en full stilling. Min timelønn er 130-140 ettellerannet, og jeg har 314 000...

Skrevet

Nå var det jo 279 000 og ikke 179 000 som først skrevet.

Jo, når jeg jobber noe ekstra utenom fastlønn så får jeg 151 kr i timen.

151,35 faktisk. Og 279 400,- for å være helt korrekt.

Jeg har 99% stilling, så jeg kan jobbe noen ekstravakter i løpet av turnus perioden.

Og så det var en annen som spurte om det var utenom tillegg, og ja, det er det. tilleggene kommer i tillegg til dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...