Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Hei...jeg og min samboer har nå prøvd å bli gravid i to år, uten å lykkes..

Vi har vært samboere i 7 år, og kom inn på utredning for ca. 1/2 år siden.

Han har tatt sædkvalitets - test, som viste at han hadde 10 % antall sædceller, men at bevegelighet og sånt var fint.

Nå har det seg slik at jeg har vært plaget med cyster på eggstokkene i 9 år, og syklusene mine er ureg. Ellers har jeg nettopp tatt røntgenkontrast av eggledere og livmor, det så bra ut. Men spørsmålet om PCOs har meldt seg, selv om det på en blodprøve viste at jeg hadde eggløsning.

Nå er jeg veldig lei alt dette styret. Gyn skulle ringe, fordi jeg nå lurer på hva neste steg i utredning er. Han har tidligere også poengtert at prøverør er uaktuelt, siden jeg er 23 år. Samboeren min er 27 år.

Forstår ikke helt logikken i dette. Hvorfor kan ikke vi få prøverør som faktisk har vært samboere i 7 år, forlovet, stabilt par. jeg er feridgutdannet sykepleier, han jobber i barnehage. Hadde jeg bare vært over 25 år så kunne vi vært sammen i bare to år..Skjønner at et sted må grensen gå, men av og til kan man vell ikke bare være helt A4??

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?

Hilsen Frustrerte meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt eneste tips er å ta resten av utredningen og behandlingen privat, der har de ikke slike regler tror jeg. Men selvsagt er prisen deretter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...