Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Min lille prins drikker kun en flaske med mme hver kveld, men han er nå 14 mnd og jeg har lyst å venne han av med mme og heller få han til å drikke vanlig melk. Men.. Har prøvd å gi han litt på dagtid men innen 15 min så ser jeg at han sitter og "presser", så kommer det i bleia.. Tror det er melka siden det skjer rett etterpå..? Så da blir det så dumt å gi en flaske med vanlig melk på kvelden så i seng, for å så måtte ta han utav sengen å skifte på han 15 min etterpå. Virker ikke som han har smerter pga melken fordi om det kommer ut i bleia.. Men kan det være allergi eller er han bare ikke vant til det? Spiser yoghurt, ost å det går fint Skal reise en del fremover og da vil vi kutte ut mme, blir litt stress å dra det med over alt. Men han er så avhengig av den kveldsflasken sin... Hååååper på noen kloke råd
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Når han er 14 mnd er det like greit å kutte ut koseflaske på kvelden. han trenger ikke det. I alle fall er det på tide å slutte med tåteflaske og heller bruke tutekopp. Siden han må bæsje... Er det løst? Hvis det er allergi, blir det ofte løsere. Det kan være at han reagerer når han får store mengder melk, men da burde hjan også reagere på yoghurt. Det viktigste er at han får i seg anbefalt mengde kalsium og d-vitaminer i løpet av dagen, og det behøver ikke å være i store mengder på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Takk for svar Drikker kun av tutekopp på dagen. Men det renner sånn utav det lille hullet på avent koppene hans at hele pysjen er full av melk + at han ikke får ut alt når det er lite igjen i koppen. Så derfor flasken på kvelden.. Vet jeg må venne det helt av, gjør nok det og snart men ikke midt i alle feriene våre Det blir litt løst ja etter melken (men ikke 100% flytende). Ellers på dagen er avføringen en "klump" for å si det slik.. Spiser en sånn liten youghurt uten at han reagerer.. Hmm, når han får melk er det max 100 ml, er vel ikke for mye det..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Tror det er noe med spaltingen av melkesukkeret i youghurt som er anderledes enn i ren melk. du kan jo prøve laktose fri eller redusert melk i begynnelsen å se hvordan han takler det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Ok takk Han drikker biola og det kommer ikke ut igjen, er det anderledes enn vanlig melk??
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Biola blir vel litt det samme som yoghurt, at det er syrnet osv. ikke sikker, men prøve laktosefri melk først og se om det går, så kan du gå over til laktose redusert, også blande i litt og litt vanlig melk i den. Da får han det gradvis og magen rekker å venne seg til det nye, La oss få vite hvordan det går da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå