....mammatilto... :))) Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 plutselig er jenta mi blitt til et monster jeg knapt kjenner igjen - hyler,skriker og kaster mat og bestikk fyker over kjøkkenbordet. Gir henne først en advarsel og hører hun ikke så går maten rett i søppla. Trenger råd fra dere ... Jenta mi er 2,5år og hvet hvilke knapper hun skal trykke på, hun har også begynnt og tulle og våkne på natta. Føler at jeg og mannen min er noe uenig i måten og oppdra på, jeg er den litt strenge mens han er den som sier "ikke vær så streng med jenta mi" Jeg mener hun trenger rettningslinjer og dissiplin. Er så fortvila her jeg sitter føler at jeg har misslykka - pluss at nr.2 kommer om ca 12uker ....
♥tosmåtroll♥ Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 tror det beste er om dere begge blir enige sammen om hva som må forandres til det bedre, og så gi klare retningslinjer til jenta di...ikke to forskjellige beskjeder...blir bare forvirring for henne! Husk at du er den beste mora for jenta di...så ikke fortvil...vi er ingen supermammae'r her...
Gulosten™ Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Velkommen til de glade prepubertale årene Du, det første som slår meg er at oppførsel må få konsekvens som er relevant for henne. Når hun kaster ting over bordet, er det sannsynligvis fordi hun ikke vil spise, og når du da kaster maten oppnår hun nøyaktig det hun vil. Og ja, dere MÅ bli enige. Velg kampene med henne, og i de tilfellene dere skal la henne "bestemme", gi henne to alternativer du kan leve med. Så "vinner" du, men hun tror selv hun vinner... Hvilke andre situasjoner er det hun trasser med?
lille sprelle Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Det at det kommer en liten en om 12 uker - kan det være årsaken til noe av problemene? Snakk med helsesøster for å få gode råd ifht det. Vi har til gode å oppleve det du beskriver, men det kan jo hende det kommer..... Tror det er viktig at dere er helt enige om hvilke retningslinjer og de må være tydelige fra dere begge (både kroppsspråk og ord)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå