Gå til innhold

Søsken på samme rom, sover de sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår (5) og lillebror (2) har begynt å sove på samme rom for et par uker siden. De tuller en del og sovner sent, gjerne halv 9 - 9. lillebror våkner 05.30 om dagen og klarer ikke sovne igjen. dette resulterer i en sur og trøtt gutt deler av dagen. Bruker deres barn like lenge på å sovne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to gutter deler rom, men de pleier som regel å skravle litt før de sovner, men ikke sent.

Men i starten tok det ganske lang tid før de klarte å sove like lenge og sovne tidligere : )

Så får håpe for din del at de ikke bruker lang tid på å venne seg til å sove på samme rom ^^

Skrevet

jenta vår er 6 og gutten 2. De har tøyset ved et par anledninger, men største har egentlig streng eskjed om å overse lilelbror som tøyser.. og da fungerer det.. fordi han ikke får noen respons. pga renovering har hele familien på 4 delt rom i 9 måneder, og bare de to nå i 6 måneder.

Skrevet

jenta vår får også beskjed om å overse lillebror men som oftest så skjer ikke det. Liker ikke at leggetid blir så anstrengt ,men kjenner det tærer¨på at lillebror er så sur. han sover 2 timer på dagen (må det) ellers er han ennå mer troll. håper det går seg til jeg også. er høygravid også

Skrevet

kan du ikke la eldste sovne i dere sseng, for så å flytte henne over i senga si når dere legger dere? Det har vi gjort på de verste kveldene.

Skrevet

nja, vet ikke om jeg bare lager et nytt problem da. Vil gjerne sove der hver kveld. vet ikke jeg..

Skrevet

da anbefaler jeg en romdeler/skjerm mellom sengene. Evt henge et laken fra taket. Når man ikek ser den man snakker med blir det fort uinteressant. Så vil de nok med tiden lære seg å sove(selv om det er frustrerende mens det står på)

Skrevet

2 og 5 år. De legger seg sju. Noen ganger sovner de nesten med ei gang, andre ganger tar det lengre tid.

Skrevet

Nå er våre litt yngre, 16 mnd og 4 år. De legger seg med 45 minutters mellomrom og lille sover derfor når eldste legger seg.

Vi leser for eldste i stua, og han sovner 5 minutter etter at hodet treffer puta. Ikke noe tull i det hele tatt.

Nå sovner våre relativt raskt, og jeg vet ikke om dere legger de til ulik tid, men det funker iallefall her.

Skrevet

Mine deler rom. 2 1/2 år og 5 år om noen dager. De kan ikke legge seg samtidig. Da kan de skravle, leke, hyle og tøyse til sent på natten. Det lengste var vel til i 22-23 tiden. Men da har vi kommet litt sent hjem (altså etter vanlig leggetid som er 19-19.30) og da har jeg bare lagt dem samtidig.

Nå legger jeg lillebror ca kl.19 og storesøster helst senest kl.20.

Da sover lillebror når storesøster kommer. Storesøster står opp og går inn i stua når hun våkner, siden lillebror trenger mer søvn og gjerne sover lenger.

Gjest Nabaat
Skrevet

Våre tre deler rom. 7mnd og 3 år. Det hender gutten tuller litt men de andre sovner. Somregel sover alle senest 20.00. Sånn somd et var da vi hadde bare ett barn også.

Skrevet

Har en på 5 og en på 2. Han på 5 legger seg først å sove i vår seng, så bærer vi han over til sin seng når lillebror har sovnet...Ellers blir det bare tull og styr.

Skrevet

Jentene her i huset er snart 4 og 5 år, og har sove ilag i ca 3 år. Det går som oftast veldig greit. Det hender lillesøster har vel mykje på hjartet og då irritera storesøster som vil sove. Men som ofast går det greit og dei sovna raskt. Det er stille på romme frå fem til tju min etter at dei er lagt.

Skrevet

Jeg er veldig streng med mine. En periode la lillebror seg før storebror, og det fungerte godt.

Skrevet

Mine barn deler rom. De er 6 og 4 år. Oftest sover heldigvis minste før eldste legger seg. Eldste alene bruker derimot veldig lang tid på å sovne, men det er lettere å ta enn to barn som bare tuller. De få gangene det blir tull sier vi at den som prater/ tuller får ligge alene på det rommet, og den andre får ligge i vår seng (noe de begge liker å gjøre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...