Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Skal dette være med når du skal føde? Og blir det et problem om du har glemt det? Kanskje et dumt spørsmål men...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 ja, det skal være med. men hvis du har glemt det, blir du neppe sendt hjem igjen:) På helsekortet føres alle resultater av prøver, bl.a BT, blodprøver urinprøve, ødemer, vekt, symfyse-mål etc etc. Alt dette kan gi indikasjoner på hvordan det står til med mor og barn. Det kan gi jordmor og lege en pekepinn dersom det er noe de må ta spesielt hensyn til
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Jeg skjønner Er bare så redd for at alt skal glemmes når det kommer til tidspunktet vi skal dra... og det er en times kjøring til sykehuset, så vil neppe like å bli sendt hjem igjen Men, det skal nok gå bra...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Jeg hadde det ikke med og det var ikke noe problem det Men jeg hadde et problemfritt svangerskap (bortsett fra litt jernmangel underveis). Fødselen kom litt uventet på og jeg hadde ikke kortet med meg. Fikk de som kom på besøk senere på dagen til å ta det med for sykehuset ville veldig gjerne ha det.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Jeg skal føde på A-hus, og fikk streng beskjed om å ha med helsekortet, samt utskrift av alle blodprøver. Dersom man ikke har med dette, ble man behandlet som smittepasient, sa de. Det vil si jordmødre og annet helsepersonell i verneutstyr etc. Ikke så koselig, kanskje Jeg har med meg mitt kort over alt nå, ligger i veska.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Da er det jammen forskjellig praksis her i landet. Ble ikke behandlet noe annerledes enn om jeg hadde hatt med helsekortet. Hvis det er viktig for dem å finne ut om du har HIV etc så finner de vel det i et register med online tilgang? Jeg fødte på et sykehus jeg aldri hadde vært på før (ikke det sykehuset jeg sokner til) og midt på natten. Ble spurt etter helsekortet, men da jeg sa at jeg ikke hadde det så var det ingen som akket seg eller kjeftet. De sa bare OK og spurte om besøk kunne ta det med senere slik at de fikk det før vi reiste hjem Hilsen anonym 15:57
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Ja, det er liksom dette med at det skal komme litt brått på og at jeg ikke har det på meg jeg er mest redd for. Jeg får nok gjøre som deg 16:08, prøve å ha det med uansett hvor jeg er..men jeg er litt distre av meg, spesielt nå.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Jeg spurte til og med om jeg kunne sende inn resultatene på forhånd, slik at de kunne lagres i journalen. Men det gikk visst ikke. Måtte ha dem med selv, sa de. Tror til og med prøvene ble selnd til A.hus for analyse, så jeg syntes det var litt rart at de ikke bare kunne registrere det på data med en gang. Ano 16:08
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 jeg glemte helsekortet pga at fødsel startet så plutselig og gikk veldig raskt. det var ingen som verken spurte etter det eller sa noenting om det, så det går så fint så! dette var på SUS
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Hadde ikke med helsekortet på noen av fødslene, mulig jeg hadde det i bagen når minste ble født, men ble ikke spurt om det, og i ammetåka så husket jeg ikke på å finne det fram heller.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 ja det må du ha med... jeg glemte det, og det var litt dumt, for alle opplysningene står der. Så ta det med du.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Glemte det blodprøve arket, far ble sendt hjem igjen for å hente det... Brukte cirka 1 time på det. Så ha det liggende klart i feks fødebagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå