Be Cool Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Hei! Jeg har ikke skrevet så mye her inne ennå - har ikke hatt tid - men følger interessert med Er i uke 14 med mitt andre barn og har altså termin i november. Nå er jeg plaget av kløe på magen, låra og ryggen så jeg holder på å bli vanvittig! Er det noen andre som er plaget av dette? Mener jeg var plaget med dette med førstemann også og at legen anbefalte å smøre meg med hvitvask, men har en annen lege nå og han bare trakk på skuldrene av dette på 12-ukers kontrollen. Jeg antar det er svangerskapsrelatert så kanskje noen av dere kloke hoder her inne vet noe/har noen gode tips til å bli kvitt dette? Stakkars mannen må klø meg natt og dag
leirbål Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Det er svangerskapskløe. Jeg googlet det, og fant bla. denne nettsiden: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet-og-amming/svangerskapskloe
lure Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Klør som en gal jeg også. På lår,mage,rygg og overarmer. Etter å ha klødd litt kommer det små røde prikker. Å så er det altid om kvelden etter at en har lagt seg grrrr. Har smørt med aloveragele, men det hjelper ikke stort. Er i uke 16, å skal til jordmor 18.mai så tenkte og spørre der. Du får dele med deg kommer du over noe lurt.
Embalasjen *påovertid* Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 jeg også klør på mage,lår, legger og armer av og til =s blir småsprø og smører som en gal..men det er heldigvis ikke hver dag =) mente jeg leste ett sted at når man er gravid kan man få litt følsom hud..kan kansje ha noe med det å gjøre?
M*A*S*H* Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Jeg klør og! Klødde da jeg gikk med førstemann også. Har tatt fastende gallestreprøve for å se etter den farlige varianten av svangerskapskløe, det bør dere også få sjekket, særlig hvis dere klør under føttene og i håndflatene. Snakk med jm/legen deres. Oftest får man ikke sånne høye gallesyrer før det nærmer seg slutten altså, og det er relativt sjeldent. Mens vanlig ufarlig svangerskapskløe er veeeeldig vanlig. Hvitvask er noe søl og hjelper ikke syns jeg. Feite kremer kan lindre litt. Kortere dusj, men litt kaldere vann enn vanlig tørker huden mindre ut. Når du er nydusja og fortsatt våt, klin inn alle områder som klør med babyolje!!! Det suges opp så det er ikke klinete. Og huden lukter så deilig og man blir mjuk å ta på. Det er det som hjelper meg mest. Jeg er tørr så det støver av meg, og irritert og overfølsom i huden. Masse røde utslett og sånn. Og bruk bomullsstoffer framfor ull og kunststoffer som polyester osv. Og dropp truseinnlegg, bruk heller to truser utenpå hverandre dersom du har en del utflod. (noen klør nedentil også, også etter de har tatt soppkur) Jeg blir iblant helt sprø... Brøler til mannen min han skal klø så jeg blør med neglene sine men han nekter, heldigvis... Dumt å ødelege seg helt. Men det er sånn jeg kunne tenkt meg å klødd meg med grillbørsten av stål liksom... Ahhhhhhhh så irriterende. Men kjøp babyolje og smør tjukt på. Genialt!!!! Ps hvis man ikke sover om natta pga ekstrem kløe (og du har sjekket og det ikke er den farlige varianten) kan man få allergimedisin på resept, feks polaramin.
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 heihei, sliter med det samme selv, kløe, å store tørre partier, å til tider eksem av at jeg klør så mye. var på apoteket å kjøpte en krem som er uten perfyme, parabener å andre tilsettningstoffer, å er for en tørr, irritert hud. denne skal dempe kløen å beroligge, ganske fet egentli! knallgod! denne må prøves!!! den heter: A-derma exomega
Be Cool Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2010 He,he, takk for alle innlegg! Lo godt da jeg leste om M*A*S*H's ønske om å klø seg med grillkosten Kjenner meg igjen ja! Min stakkars mann må klø og klø og klø meg for tiden på de forunderligste steder. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne skrelel vekk huden for at det skal slutte å klø, men det blir kanskje litt drastisk ;-) Har også kjøpt noen paraben-frie fete kremer på apoteket som hjelper delvis. Tror grunnen til at jeg klør som besatt nå er at jeg ikke har vært så flink til å smøre meg i det siste. Får tydeligvis skjerpe meg. Og den der A-derma kremen er kjempebra mot tørr hud, det stemmer! Har brukt den på sønnen min når han får ltit tørr hud om vinteren og det blir borte på null komma svisj. Skulle ønske det samme gjaldt for meg, men der er det vel hormonene som styrer i tillegg... Klør forresten veldig i hodebunnen også - er det noen som har tips om en bra sjampo mot dette? Ha en fin kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå