Gå til innhold

Frustrert og sliten :'(

mor,2 prinser & 1 prinsesse <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så utrolig frustrert og sliten over min eldste sønn.

Han gråter for minste ting når ting ikke skjer med en gang, han blir sint om han ikke får viljen sin.. Han har aldri fått viljen sin sånn uten videre, men allikevel er han blitt sånn.. Jeg blir veldig sliten, på kveldene sovner jeg på sofaen hele tiden, føler jeg ikke har energi til å gi mannen min det han trenger eller min yngste sønn det han trenger..

Føler eldstemann får all oppmerksomhet når jeg må krangle å diskutere med han hele tiden.. men sta som jeg er så gir jeg ikke etter(heldigvis)!

Syns jeg er ganske flink til å stå fast på det jeg har sagt til han og minstemann når de får sin form for straff, som er som regel sitt der til det har gått så lang tid og sånn.. Jeg føler jeg kjefter for mye og det gjør så vondt inni meg at jeg MÅ det :'(

Har pratet med helsestasjonen om det og han skal til videre undersøkelser på PPT tjenesten, men hvordan kan jeg unngå å bli så sliten frem til det skjer???

Noen i samme situasjon???

Han er 4,5 år og minstemann er 2,5 år.. Venter også nr 3!!

Skrevet

Tja.. Jeg har også "et sånt barn", men det er likevel vanskelig å gi råd.

Da vi ble henvist til bup og begynte å forstå at vi trengte hjelp med sønnen endret vi litt måten å være på mot han. En stor viktig del er at han ikke får så høye krav på seg. Det gjorde han mye roligere med en gang.

En annen sak er at vi prøver å ha rutiner, så han ca vet om han kan forvente seg et ja eller nei. Det er kjempekjedelig, men vi må virkelig holde oss til våre egne regler (bare ditt eller datt den og den dagen). Det forhindrer mye sinne fra sønnen. Da slipper han å ha sett for seg noe som vi sier nei til. Istedet spør han hvilken dag det er, og forstår at ditt eller datt ikke går idag.

Kommer ikke på mer nå, hvertfall ikke uten å vite mer om hva som er slitsomt i forhold til ditt barn. I realiteten har vi gjort utrolig mange endringer det siste 1 1/2 året for at familielivet vårt skal være utholdbart (er det et ord tro?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...