ak77 Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Lå på lekematta, og vips - der gikk han rundt... Jeg trodde det bare var flaks, så vi måtte prøve igjen, og han snudde seg 6 ganger før han ble lei. Husker ikke når storesøstera gjorde sånt, men det er tidlig, er det ikke?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Det er faktisk helt normalt at babyer på 1,5-3 mnd tipper rundt fra mage til rygg i en periode på noen uker. De finner seg en favorittmåte å ligge på når de er på magen som gjerne gjør at de tipper videre rundt til ryggen. For foreldre og andre kan dette se helt bevisst ut siden det skjer gang på gang på akkurat samme måte, men det er ikke bevisst så tidlig, og de fleste slutter også med dette etter noen uker når de blir sterkere og får bedre balanse. Den første bevisste rullingen skjer nesten alltid andre veien, altså fra rygg til mage, og så følger den bevisste rullingen fra mage til rygg noen uker etter dette igjen. To av mine holdt også på slik du beskriver, og jeg synes det så veldig bevisst ut, men etter noen uker sluttet de med det og så skjedde det ikke igjen før etter de fikk dreisen på å rulle rygg-mage. HS fortalte meg, da jeg spurte om dette, det jeg har skrevet over.
ak77 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2010 Ok, da var det jo ikke så imponerende likevel;-) Trodde jeg hadde fått meg et motorisk geni...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Hehe... Uansett så er det jo gøy å se på, og det kan godt være han er et motorisk geni, det finner du nok ut av etterhvert :-) Han er i hvertfall veldig god på å miste balansen kontrollert på en måte som ser kul ut ;-P
Elina Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Det er helt vanlig. Min gjorde også det da. Når jeg sa det til min mor trodde hun også det var flaks:) Men hun gjorde det igjen og igjen på samme dag. Gikk fra rygg til mage ved 2mnd:) Nå er hun over 6mnd og krabber overalt og løfter seg opp etter møbler.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Det er nok tidlig ja. Men jeg vil bare fortelle at her snudde sjarmtrollet seg bevisst fra rygg til mage FØR han snudde seg fra mage til rygg. Rullet rygg/mage ved 4.5 mnd og mage/rygg ved 6 mnd. Så det er ikke alle som følger "oppskriften"
Tigerpote Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Her inne skal "alle" fortelle at snuing fra mage til rygg bare er tilfeldig, at fra rygg til mage alltid kommer først, men det stemmer ikke. Vesla var litt over 3 mnd da hun bevisst snudde fra mage til rygg, fordi hun NEKTET å ligge på magen. Dette hadde hun da øvd på i ukesvis. Hs ba meg holde henne fast for at hun skulle få magetrening, til dere som ikke tror på det. 6 uker har jeg ingen erfaring med da:) Hadde uansett vært dritstolt om jeg var deg;p
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Min liie prinsesse var 4 mnd, og jeg syntes hun var kjempeflink!!!! Har ALDRI hørt at dette er vanlig, som noen over sier, og så mange ganger kan jo ikke være tilfeldig! vær stolt av de små krypa uansett når de begynner med ting og tang!
Gjest Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Og hun ruller mage rygg lenge før hun rulla rygg mage..... Bare så det er sagt! =) Barn er forkjellig vett dere =)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Nesten alle ruller rygg-mage først Tigerpote, det åpner jo opp for noen unntak også :-) Dessuten var din over 3 mnd, og da er det nok mer bevisst. Når de er 1,5-2 mnd er det veldig vanlig at de tipper rundt, gjerne på samme måte og over flere uker slik at det ser bevisst ut, men dette kjennetegnes også av at det stopper igjen etter noen uker og så "ruller" de ikke slik igjen før mye senere. Om din var over 3 mnd og fortsatt ruller aktivt den veien, så tror jeg gjerne på deg Tigerpote, men det er ganske uvanlig at babyer ruller mage-rygg bevisst først og ganske vanlig at mindre babyer tipper rundt uten å egentlig mene det.
Gjest eelis+kian Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Min rullet mage/rygg for første gang da han var 5 uker gammel. Da han var 7,5 uker gammel rullet han bevisst. Jeg var hos manuellterapeut da han var 6 uker, og hun mente også at det så helt bevisst ut, på måten han la seg over på, og "bremset" seg på vei ned. Jeg filmet han da han var 7,5 uker gammel, og da la han først hodet over på siden, og så lå han lenge og sparket fra med den ene foten og kavet, helt til han endelig kom seg rundt. Han har rullet mage/rygg nesten hver dag siden, men lærte ikke å rulle rygg/mage før han var nesten 5 mnd.
Snuppa! Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Min gutt rullet fra mage til rygg nå første gang for noen dager siden, gjør det hver dag nå, men aner ike hvor bevisst han er på det. Storesøster gjorde ikke det når hun var så liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå