Lamaungene 07 og 10 Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Kom nettopp hjem fra en hastetur til tannlegen..har problemer at jeg ikke har plass til visdomstennene og har den siste døgnet hatt type "må ha rotfylling"smerter i to tenner foran...OG gravid i 5.måned, dermed tom for alt som heter smertestillende da jeg ikke liker å bruke slikt under graviditet.. så joda, tannlegen konstanterte at visdomstennene var helt uskyldige, den ene tanna foran har da valgt å ta selvmord helt på egenhånd...siden det da ikke flyter friskt blod gjennom har noen herlige bakterier slått rot og utvidet boplassen med terrasse i benstrukturen..også kalt betennelse.. Så.. siden jeg er gravid, har hun ikke lyst til å rotfylle, men skal åpne opp og legge inn middel som er en midlertidig løsning..siden det da blir veldig lang tid å gå med dette innen ungen kommer ut, må hun påse at hun har tid til å få gjort dette 100%....så JA, nok en dag/kveld/formiddag med smertekos...GJETT om jeg gleder meg! Det lille gleden i det hele er at jeg tross alt kan bruke noe Ibux siden jeg ikke har kommet meg helt over til 3.trimester enda...oh joy...! Takker for oppmuntrende kommentarer som kan spres videre til samboer som stålsetter seg mot klagekjerringa som har vondt til i morgen.
Tullball Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Huff da... kjipern! Vet ikke hvem det er som trenger oppmuntrende kommentarer mest jeg, men jeg skal gi deg en. Jeg har rotfyllt fortanna (og en annen lenger bak) og kan fortelle deg at det ikke er vondt i det hele tatt. Jeg har super tannlegeskrekk og frika nesten ut av å måtte gjøre det, men nå tar jeg heller en rotfylling enn å bore et vanlig hull... mye mindre vondt! Men det at du ikke kan ta smertestillende i svangerskapet er bare tull. Jeg fikk smertestillende med kodein (codein phosphate) av legen min. Funka som bare rakkern... Var da i 1 trimester.
silkeføre Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Er det ikke Ibux vi skal holde oss unna og Paracet som er greit?? Lykke til!!
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2010 Paracet funker ikke ved tannsmerter, noe Ibux gjør..Ibux kan brukes frem til du har 3 mndr igjen av svangerskapet i begrensede mengder..tro meg, dette har jeg sjekka ut på apoteket i dag! Menne åååe, sprøyteskrekk til tusen, men skulle fader meg hatt ei sprøyte og to med bedøvelse fra tannlegen...LETT at jeg hadde satt dem selv akkurat nå!! bah..
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Stakkars! Jeg ville bare tipse om at man kan ta paracet samtidig som Ibux - vi brukte det stadig i kombinasjon på jobben (sykehus, jeg er sykepleier). Selv om paracet ikke funker særlig alene, er kombinasjonen veldig bra. Og som gravid kan man også ta paralgin forte/pinex forte unntatt rett før fødsel (pga fare for pustestopp hos barnet, som med morfin ellers). Lykke til med natten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå