Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Synes du det er en fordel om de får en egen arena i feks bhg hvor de kan få utløp for sitt, dersom dette hjelper for alle andre, eller vil du da peke på likestillinga å synes det er gammeldags? Jeg ser begge sider, men som eier av en rampegutt skulle jeg gjerne sett han bli stimulert som det han er og ikke bare bli satt til å perle/bake (for å sette det på spissen)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Hvis du er eieren av en rampegutt, vill jeg ha bett barnehagen å ta hensyn til hans behov hver dag i barnehagen. Det å lage en egen arena fo rrasing er ikke noe godt alternativ syns jeg, men at de tilbyr han en annen lek enn å sitte å perke kan du faktisk kreve. Alle barn har krav på tilpasning til seg selv og sine behov. Kanskje han faktisk ikke blir så rampete hvis han får et pedagogisk opplegg som er mere tilpasset til gutter som han, og ikke de søte, rolige jentene. Lego/biler/konstruksjonsleker/være ute/gymlek er jo noe alle har godt av å oppleve i hverdagen uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå