Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dette en bruker til å sprøyte på kakene ?

er helt grønn når det gjelder kake pynting, men skal ha en 2.års dag snart og vil verte opp med en litt flottere barne kake.

Tenkte å skjære ut mikke mus hode i en langpanne kake, men så må jeg jo ha farge opp denne. Har sett at folk sprøyter oppå en slik farget kremaktig masse, men hva er det ? er det fargepasta som blir brukt ?

Tihi, håper noen med peiling kan svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fargepasta/sukkerpasta er en farget sukkermasse som brukes i steden for marsipan.

For sukkerpasta, farget marsipan, kakefarge og masse masse inspirasjon, se : .bakekake.no ! =)

Skrevet

Beklager, jeg tenkte på fondant. Nå ble jeg usikker, men fargepasta er vel en slik tube med litt mykere farget masse til å pynte med ja.

Men skal det være større mengder ville jeg brukt krem eller smørkrem med tilsatt farge/icing color.

Skrevet

ja det vil jo bli litt stor kake jeg skal dekorere, så da bør jeg gå for noe anet ?

Skrevet

Da ville jeg gått for smørkrem, den synes jeg er veldig god å bruke! Fin å farge, fin å sprøyte, holder formen og smaker godt. Smørkrem er også godt med kakao i på sjokoladekaker :P men da blir jo fargen litt annerledes.

(De fargene der kan du bruke i alt: marsipan, sukkerpasta, krem, kakebunn...etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...