Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle lage scampi til middag i dag, men har lyst til å prøve noe nytt.

Er det noen som har noen forslag til oppskrifter, marinader osv:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver litt til jeg

Skrevet

mannen min er ekspert på marinade til scampi .. han blander olivenolje,hvitløk og chilipepper

* hakk hvitløk og chilipepper opp i småbiter og legg rå scampi sammen, hell over olivenolje og la stå natta over. Deretter heller du av marinaden og steker Scampi'n . Vi bruker også kyllingfilet og biff biter vedsiden av, grønnsaker og ris. Til saus bruker vi sweet chilisaus.

Dette er dødsgodt :-)):-))

Skrevet

Har en liknende oppskrift:

2ss olje

2ss soyasaus

1 ss brunt sukker

2 fedd hvitløk (hakka)

1 chili (hakka)

La scampien marineres en stund (ihvertfall et par timer evt natten over) Stekes. Kan også benyttes på ferdig kokte reker (stekes ikke etterpå da)

Avokado til og masse korianderurte til... :-)

Skrevet

Jeg pleier å marinere de i olje med litt hakket chili og hvitløk, litt salt og pepper. Du steker deretter scampiene til de er rosa sammen med marinaden. Deilig å dyppe baguett/ lyst brød i marinaden.

Denne oppskriften skal jeg prøve en dag:

http://spanishfood.about.com/od/tapas/r/gambasajillo.htm

Og til slutt er det supergodt å frityrsteke scampiene og servere med sweet chili saus.

Scampiene skrelles, behold halen på; fjern den svarte strengen i ryggen. Dypp scampiene i mel, så ett lettvispet egg og tilsutt vendes de i girljermel eller "breadcrumbs" kjøpt i en Asiabutikk. Eller man kan bruke "Tempuramix" som selges i flere matvarebutikker. Scampiene frityrstekes i en kjele med litt olje, snus på begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...