ida87_thea_andrine Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 I går hadde jeg rier og på kvelden dro vi til sykehuset. Fikk da valget om å bli eller å dra hjem, men da jeg har veldig kort vei til sykehuset så jeg dro hjem for å sove.... Noe jeg ALDRIG skulle gjort!! Noen som har noen gode historier?? Hvor lenge kan jeg gå sånn??
Ladybug~N&E Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 regelmessige vonde rier hadde jeg også en del kvelder/netter de 2siste ukene før lille blei født. det er mest sannsynlig modningsrier og en del av fødselens første fase. modning av livmorhals, utflating og til slutt åpning fra 0-4cm. noen bruker veldig lang tid på denne fasen. noen kjenner den ikke i det hele tatt, noen har vonde sammentrkninger i perioder/etapper og noen går rett i fødsel med sterke rier fra modningen til barnet er ute. (ikke å anbefale ifølge et par venninner!!) det som er helt sikkert er at ting er i ferd med å skje! det er ikke lenge igjen nå selv om det kan ta en liten stund til;) jeg var på sjekk i uke 38, ingen modning i det hele tatt annet enn at livmorhalsen var noe mykere. sjekk i uke 39 viste helt utflatet livmorhals og sjekk i uke 40+1 viste helt moden, helt utflatet og 3-4cm åpning. hun blei født dagen etterpå, akkurat på termin. jeg tenker at riene dine er en del av fødselens første fase og dersom alt er til å leve med så skal du bare være glad til;) for når det endelig setter igang på ordentlig så har du gjort unna en del jobb allerede;) det er jo de 4første cm som tar lengst tid (ifølge boka mi) så er jo fint å få dem ut av verden før det setter skikkelig i gang;) men skummelt å ikke vite når man ikke har gjort dette før. begge mine svangerskap har vært slik på slutten og jeg har hatt 2kjappe og greie fødsler. masse lykke til! du er jo så nær;)
noepågang FØDT Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Har hørt om flere som e i dett telfelle, de får anbefalt av jordmødre å fære ha sex og ligg med ei pute under rompa etterpå. Sæden kan framskynde åpningsprosessen. Lykke tel!
JKM09 Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 Dro tel sykehuset i natt med regelmessige "svake" rier. kom hvert 5 min. to cm åpning og moden åpning. Men neida etter 5 timer med dette "maset" så var det over. Riene stoppet og vi valgte å dra hjem. Proppen er borte nå men det kan jo fortsatt mase i dagesvis. Har mensmurring og kynnere så det jomer etter men ingen rier. Sitter her i bakrus etter en dasj morfin som jeg fikk i natt for å sove på... så da var det bare å vente.... som HI
ida87_thea_andrine Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2010 Jeg ble lagt inn i natt med to cm åpning, men skrevet ut idag da det ikke var noe fremgang.... har hatt mere rier idag på formiddagen enn hva jeg hadde igår på formiddagen, men de gjør ikke spesielt vondt... nå har de blitt mere regelmessig og det gjør litt mer vondt. men vi får bare pent vente... og ha sex, stimulere brystvorter osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå