Gjest Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Har tatt temperaturen min bare nå den siste uken, har ca 36,7 i temp. Så på cd 20 hadde jeg litt rosa utflod. Vet jeg har hatt den før i forbindelse med el. Hadde selfølgelig sex da:) Så idag på cd 22 tok jeg tempen og den va på 37,2. Er det et godt tegn på at jeg har hatt el? eller? blir usikker å har ikke nok kunnskap om temping egentlig, skulle vell ha fulgt med fra dag cd 1..
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Desverre nytter det lite med bare noen temperaturer igjennom syklusen. Hvis en ser på min chart http://www.fertilityfriend.com/home/278e4d så ser du at det hadde vært umulig for meg å tyde noe hvis jeg bare hadde hatt noen temper. Temperaturen kan jo svinge litt fra dag til dag, helt naturlig uten at det betyr noe som helst. Noen har det bare sånn. Men sånn når det er sagt, så var det jo en veldig høy temp da! (forutsett at det var med én gang du våknet etter minst 2-3 timers sammenhengende søvn) Hvis du får noe høyere temp nå, så er det jo praktisk talt feber Fortsett målingene, og neste syklus tar du det fra begynnelsen av. Bra at du har begynt å tempe. Jeg fikk en helt annen forståelse av syklusen min, og finner en el ved temping er det nesten garantert at egget slapp.
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Tusen takk for svar:) Ja er nok lurt å følge med hele syklusen. Leste denne artiklen på babyverden: http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/For-svangerskapet/Egglosning/Kvinnens-menstruasjonssyklus/#Scen_1 Sto noe om at tempen ligger på 36.5 til 36.7 i den fruktbare fasen og at den stiger 0.2 til 0.5 grader på eggløsningsdagen eller noen dager etter. Har tatt tempen i skjeden og denne er høyere enn i munnen, jobber selv i helsesektorn og vet hvor mye tempen kan avvike mellom å måle i munnen og innvendig faktisk ca 0.5 grader forskjell. Er jo litt spennende dette:) Tenkte å fortsett å måle frem mot ikm;) håper tempen holder seg det skal vistnok være ett tegn på graviditet.
Mrs.C Skrevet 7. mai 2010 #5 Skrevet 7. mai 2010 jeg har til vanlig ca 36,5 men etter el kan den stige opp til 37,4. så det er mulig. gyn sa at det tydet på en god el (men jeg har umodne egg jeg da). hvis du temper hver morgen til samme tid og den stiger såpass - så kan det tyde på el ja;)
Mrs.C Skrevet 7. mai 2010 #6 Skrevet 7. mai 2010 jeg har til vanlig ca 36,5 men etter el kan den stige opp til 37,4. så det er mulig. gyn sa at det tydet på en god el (men jeg har umodne egg jeg da). hvis du temper hver morgen til samme tid og den stiger såpass - så kan det tyde på el ja;)
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Håper jeg har hatt den kjempe eggløsninga:) tempen holder seg stabil på 37.1 til 2, og jeg har ingen tegn på å være syk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå