Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, er egentlig en "gammel" pcos'r og sliter her inne, men har ikke vært så aktiv i det siste grunnet ørten ivf forsøk og nedturer....

Fikk påvist pcos i -99 og fikk egentlig beskjeden om at jeg ikke kom til å få mine egne barn.. mitt første lille mirakel ble 6 år for en uke siden, og hun ble laget helt på normalmåten :) Ble også gravid på egenhånd i -05, men det resulterte i en exu og en eggleder mindre.

Har slitt med det vanlige som vektøkning, uønsket hårvekst (overalt!! møkk), menstrasjon kanskje en gang i året (når jeg ikke har tatt hormoner) osv. Var innom pergo både dobbel og trippel uten at det hadde ønsket effekt, lapraskopi, kontroll av egglederen som var igjen for å sjekke om den var tett og så ble det ivf. Fikk under hele prosessen beskjed om at jeg kanskje burde ta av et par tre fire ++ kg for da kom sjansene til å øke.. optimalt minst 10kg (som om jeg ikke har prøvd!! er jo ikke lett...) Forsøkene har egentlig bare vært nedturer... enten så modnes for få egg og de som modnes er ubrukelige... eller så fester det seg ikke... Sprøyter og nesespray begynner jeg å få nok av!!

Forrige uke ventet jeg nok en gang på at syklusen skulle komme i gang slik at vi kunne ta fatt på nok et forsøk... selv om huet og kroppen har blitt dritt lei hele greia, men TR kom ikke.... Først tenkte jeg at "typisk nå rekker vi ikke et forsøk til før sommerferien" så begynte jeg å føle meg uvell... regnet egentlig med at jeg hadde fått omgangssyken som går i barnehagen, men etter fire fem dager tenkte jeg at kan jo like gjerne ta en test for å avkrefte, slik at TR kommer og jeg får satt i gang med nesesprayen... Jeg er av det utålmodige slaget så jeg klarte ikke å vente på morgenurin så tok den på kvelden, trengte ikke å vente et minutt engang før TO røde streker lyste mot meg...

Det har nok ikke gått helt opp for meg enda, litt uvirkelig at jeg (med litt hjelp fra gubben selvfølgelig..) skal klare det Ullevåll ikke har klart på x antall forsøk... Jeg er fremdeles en pcos'r og jeg har fremdelse for mange kg, men jeg har klart det!! Skal på ultralyd på mandag for å sjekke om fosteret er der det skal, så den voldsomme jubelen tar jeg eventuelt først da...

Ville bare si at selv om alt ser mørkt ut og beskjedene er negative, ikke gi opp håpet, mirakler skjer!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141819538-et-lite-lys-i-tunellen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så bra!! Nå ble jeg ordentlig glad på dine vegne =) Og litt på mine... Jeg har også fått beskjed om at vi aldri kan bli gravide på egenhånd på grunn av ganske så tette eggledere, men jeg hører stadig om flere som har klart å motbevise legenes beskjeder:)

Nå skal jeg inn til laparaskopi i løpet av sommeren for å finne ut nøyaktig hvorfor de er tette. I mellomtiden går jeg til en refleksolog for å minske stress i kroppen og bedre blodsirkulasjonen.

Håper håper håper på et lite mirakel...

Lykke til på ultralyden på mandag, håper du kan juble høyt ;-)

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...