Gå til innhold

Rykninger i underleppa

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg ofte opplevd at det kommer raske rykninger i underleppa. Det pleier å vare en god stund når de først melder seg, kanskje 1-2 timer. Samtidig får jeg en nummen følelse i leppa, omtrent som om den skulle ha fått en svak bedøvelse. Hva kan det skyldes? Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være MS. Gå til lege!

Skrevet

Det behøver ikke være noen ting, men det slike småmurringer i kroppens smådeler er ofte første tegn på en nevrologisk lidelse, som MS. Gå til legen!

Skrevet

MS? Og jeg som hadde håpet det bare kunne avfeies som noe "nervøst". Nå ble jeg satt ut.

Skrevet

Lemus er vel bare muskelrykninger rundt øyet, ikke på leppene? Det har jeg også noen ganger, men det pleier å vare i svært kort tid, kanskje bare sekunder.

Gjest Tale30
Skrevet

Så vidt jeg vet så kan lemus forekomme over alt hvor det er muskler. Det at du føler at leppen blir nummen, kan komme av at du blir nervøs og fokuserer på området.

Men jeg er helt enig i at du skal få sjekket det ut hos lege hvis det vedvarer :)

• 11 år senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.5.2010 den 13.37):

Lemus er vel bare muskelrykninger rundt øyet, ikke på leppene? Det har jeg også noen ganger, men det pleier å vare i svært kort tid, kanskje bare sekunder.

Leamus er alle småmuskelrykninger som er ukontrollerte. Den siste delen, -mus, betyr jo muskel.

Anonymkode: 76cdb...16c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...