Verbena Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Har vært til øyelegen i dag å fikk bekreftet at det var som jeg trodde, han har en skjult skjelling også er han langsynt med stor forskjell på øynene (+1 og +3). Så da blir det briller på han. Har vært å fått bestilt å, han fikk velge helt selv å det ble de kule Rayban innfatningene (blå selvfølgelig). Men nå sitter jo jeg her å lurer på hvordan i allverden vi skal få de brillene til å holde noe mer enn 2uker!? Gutten er en apekatt uten tvil, han klatrer og herjer og henger opp ned over alt. Så jeg kan se for meg at de ramler av å blir fine og ripete etter max 2dager. Noen som kan berolige meg å si at han klarer å få de til å vare i et halvår værtfall?
lille sprelle Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Har du kjøpt gode briller, så er det sikkert greit. Men fint om optikern ikke er så langt unna, for det å få rettet opp stengene var ihvertfall et gjentagende problem for meg da jeg hadde briller i 7-årsalderen..... Hvis du lærer ham å pusse brillene selv, så vil han kanskje få litt respekt ifht glassene. Jeg hadde aldri problem med riper i glassene, men stengene som sagt....
GuttemammaX3 Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Det finnes også stenger som festes nesten rundt ørene på briller til små barn, eller sånn liten strikk som går fra brillene og helt rundt til bakhodet... Du finner sikkert en måte å få dem til å henge på
Gjest vinterbrud Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Husk å få forsikring på brillene til gutten din,da får du reprasjoner gratis. Jenta mi er også vilter,vi er ofte hos optikeren og fikser på brillene hennes. Jenta mi har + 4.5 på begge øynene og 3.5 i skjeve hornhinner. Lykke til med brillene!
....mammatilto... :))) Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 hei:-) Jenta vår begynnte med briller da hun var 1,5år så dette går seg til. Lindberg brillene har vi på henne - de er av titan og tåler mye. Hun har +6,5 på begge øynene så, i begynnelsen ville hun ikke ha de på men det gikk seg til . Veldig flink er hun nå og tar de på og av selv :-) Synsam er det vi bruker - De kostet litt over 6000 men det er penger vi fikk igjen fra trygdekontoret. Vi har også forsikret brillene igjennom forsikringsselskapet vårt.
Verbena Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2010 Tar meg 5minutter å gå bort på Brilleland der vi har valgt å kjøpe brillene til han. Veldig greit siden de sikkert må ordnes noen ganger. Samboeren min har briller og jeg vet hvor fort det er at han må få ordnet noe på sine så forsikring blir det garantert. Satser på at han vil bruke brillene sine og at vi ikke må krangle om det å. Akkurat nå er han kjempe sint for at vi ikke kunne få med oss brillene hjem i dag, for han vil jo ha de på for de er så kule!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå