Gå til innhold

til alle oss som ammer/har ammet til barnet er/var over året...

Anbefalte innlegg

Når fikk dere mensen igjen?? Snuppa fylte ett her for noen dager siden, og jeg har ikke fått mensen enda. Har ikke hatt sex siden sist jeg tok grav test, så jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er gravid. Men hvor lang tid kan det gå før jeg får mensen igjen tro??

Fortsetter under...

knerten var 11 mnd. jeg pumpet bigtime til melkebanken i tilleg til en melkesugen liten gutt, så det tok ei stund! er ikke kommet inn i rytme enda, 3 mnd senere. ammer forøvrig enda. knerten er et allergi-barn så jeg pumper og ammer jevnt og trutt:)

• 2 uker senere...

Fikk mensen første gang da mini var ca. 15 måneder. Ammet bare et par ganger i døgnet da, og fra den dagen mensen kom tilbake brånektet mini å ta puppen mer. Prøvde og prøvde i flere uker, men han var ferdig med denslags ;-) Skikkelig brå selvavvenning der altså.

Annonse

Da de begynte å sove natten gjennom en periode fikk jeg mensen tilbake. Det var ikke mange døgnene med mer enn 6 timer mellom to amminger som skulle til. Fikk dermed mensen igjen etter ca 1,5 måneder og etter ca 3 måneder. De er begge ammet til de var ca to år og fullammet til 6 måneder

• 2 uker senere...

Har ikke sluttet å amme siden første kom i januar-05. Første gang kom mensen tilbake etter 9-10 mnd, andre gang etter ca 15 mnd tror jeg? Ei venninne måtte slutte helt å amme for å få den igjen, den kom noen uker etter at hun sluttet helt (rundt 18-19 mnd) og ei anne venninne ammer toåringen og har akkurat fått igjen mensen. Så det kan ta litt tid med andre ord. Andre venninner har fått den igjen etter 6-8 uker også, til tross for fullamming, store variasjoner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...