Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Jeg er gravid 10 uke og magen begynner å synes, men jeg vil ikke fortelle dette til noen! Jeg blir 16 når barnet er født, og kanskje dette er litt i det tidligste laget - men jeg kan ikke ta livet av et barn selvom jeg er ung. Alle har hver sin plass her i verden! Men hva skal jeg gjøre ? Mammaen min fikk tvillinger i november med kjæresten sin, og pappa fikk en jente som fyller 2 i august. Jeg tør ikke fortelle dette til hverken mamma eller pappa, men magen begynner å bli synlig så jeg må jo fortelle dette snart.. Men hvordan? Mamma kommer nok ikke til å bli sint, men skuffet og "lei seg". Pappa kommer til å "gå fra vettet" og, ja... Hilsen den forundrige meg som trenger litt hjelp fra deg..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Stakar... Du, dette går helt fint !! Men skal du være tøff nok til å beholde barnet, må du også ta ansvar å fortelle om det.... Lykke til !
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Sånne innlegg blir ikke tatt seriøst her inne lenger pga av at det florerer med troll her inne(regner med du er et av de...) Men om du ike skulle være det, ta kontakt med helestasjon, fastlege eller noen andre du kan snakke med... Og for guds skyld, hold deg unna dette forumet om du VIRKELIG er gravid.....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Foreldrene dine vil kanskje overaske deg med å se positivt på det. Ikke bekymre deg unødvendig, ta det opp med foreldrene dine og la dem få venne seg til tanken. De har selv erfaring med små barn og synes kanskje det vil være kjekt med en liten til i familien. Tenk så koselig når tvillingene og din baby kan vokse opp sammen :-) Dette går nbok kjempebra. Det finnes mange gode støtteordninger for de som får barn i veldig ung alder, så økonomien ordner seg. Hopp i det og fortell de gode nyhetene og masse lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Men jeg fyller 16 og jeg har ikke erfaring i dette, så du kan tolke dette hvordan du vil, men hvis du ikke tar dette seriøst - kan du drite i å kommentere da vet du.. Men får mamma eller pappa vite om jeg er gravid hvis jeg kontakter fastlege?
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Det kan jo være greit å vite at omtrent alt av innlegg her er bare piss, sånn hvis du trenger et VIRKELIG råd?????? Helesøster og fastlege har taushetsplikt
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Takk for støtten, :-) Jeg vil jo såklart ta ansvaret for barnet mitt, men det er jo helt nytt for meg og jeg ser på min mamma som er utslitt med to barn, og som er snart 40 år - og jeg blir 16 og skal ha ett barn (sansynligvis). Men dette er et stort steg for meg i livet, men jeg får knipe meg sammen - så skal jeg og barnet klare dette sammen isåfall..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Men i det jeg husker, har ikke fastlege taushetsplikt når jeg er under 16??? Men kanskje jeg kan snakke med dem og isåfall få dem til å ha taushetsplikt siden dette er et vannskelig tema for meg?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Ta kontakt med helsestasjon. De hjelper deg med alt dette. Ei venninne av meg var i samme situasjon da hun var like gammel som deg. Og helsestasjonen hjalp henne til og med å snakke med foreldrene. Lykke til :-) Dette klarer du ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Skal du beholde ungen, MÅ du fortelle !! Så enkelt er det.... I de fleste kommuner har helsesøster spesiell kontortid for ungdommer.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 må si at du vet mye og ordlegger deg veldig godt for å bare være 15 år.
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Ring her du; http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003 Der er du helt anonym, og kan spør om alt du lurer på! ;o)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #13 Skrevet 6. mai 2010 hvis folk syntes dette virker som et køddeinnlegg og alt sånn, okei - så tro det.. Men det er ikke noe hyggelig for meg når jeg står i en vannskelig situasjon - og jeg får noen hyggelige svar på innlegget mitt, så kommer det sånne folk som deg og ikke tror meg, nesten? Gi fae. i å kommenter dette innlegget hvis du ikke tror på dette da, enklere er det ikke !! Men sett deg inn i min situasjon du da, hva anderledes hadde du gjort da? Kan ikke forestille meg at du hadde tussla ned på legevakten å hvert så beroligene..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #14 Skrevet 6. mai 2010 Takk !! :-) Hvertfall noen er som er til hjelp
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 si takk for hjelpen du, og ring den telefonen i linken over lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 Tusen takk, da ser jo dette ut til å ordne seg ! :-) *lettet*
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #18 Skrevet 6. mai 2010 Velformulert og vet mye til å være 15 år? Jeg visste jo også godt at helsesøster og lege ikke har taushetsplikt før jeg blei 16. Huff, jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Jeg ville vel først tatt en tur til helsesøster - da får du i allefall en å prate med. Spørre om hun har noen råd til hvordan du kan ta det opp med foreldrene dine. Foreldrene dine kommer sikkert til å ta det ille opp til å begynne med - ingen ønsker vel noe slikt for barna sine. De fleste ønsker jo at man skal ha ett levd liv, være ferdig med skole ol. Men slik går det ikke alltid - og man kommer over det Og så kommer de sikkert til å begynne å glede seg til å bli besteforeldre. Mamman din vet det kanskje allerede - de plukker opp slike ting ganske fort! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #19 Skrevet 6. mai 2010 Snakk med rådgiver/helsesøster på skolen, så kan kanskje de si det i møte sammen med dine foreldre og deg. En ting til, når du er så ung er faren for strekkmerker ekstra stor. Du må fra NÅ av begynne å smøre deg med olje (feks mamma mio tummy stretch oil, kan kjøpes billig på feelunique.com). Min mor var ung mor men hun fikk ikke strekkmerker men det gjorde mitt søskenbarn som var rundt 15år når den første kom. Hun fikk det ganske ille. Det er fordi din kropp mest sansynlig ikke er ferdig vokst og da strekker det i flere ender. Så begynn og smør deg i dag (bodylotion, olje, fet krem e.l) morgen og kveld fra over brystet og ned til knærne, det vil du ikke angre på. Min mor var 17år, mine søskenbarn var 15år og 18år og min tante 16år, alle klarte det helt fint. Lykke til, dette går fint:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #20 Skrevet 6. mai 2010 Tusen takk for varme tanker og gode råd, nå skal jeg ta meg noen dager å tenke gjennom hvordan jeg skal gjøre dette og se om jeg finner en helsesøster eller annet å snakke med !
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #21 Skrevet 6. mai 2010 Jeg bare lurer, er faren til barnet med i bildet? Hva sier han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå