Gå til innhold

Proforma ekteskap for oppholdstillatelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er i et proformaekteskap eller kjenner noen som er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ei som var. De ble avslørt, og hun fikk fengselsstraff. Ikke akkurat noe å anbefale!

Skrevet

Jeg var det for en del år tilbake, men vi giftet oss etter at han allerede hadde fått avslag på asylsøknaden, så enden på visa var at han måtte forlate landet allikevel.... Det skal veldig mye til for at kvinner får straff ved et sånt tilfelle.

Skrevet

HVis du gjør det er du brød dum. Det er jo en grunn til at de ikke får oppholdstillatelse!

Skrevet

Vet ei som giftet seg med en som hadde fått avslag, og han fikk bli. De flyttet sammen, og hun påstår at de er uendelig lykkelige. Det er jo mulig!? Selv om de avtalte det etter en ukes bekjentskap, sier hun at han er en fantastisk stefar, og en god ektemann.

Skrevet

Nei, det skal ikke så veldig mye til. Det er et ganske stort fokus på proforma ekteskap, og folk BLIR straffet for det. De sjekker om dere bor sammen, om dere har bilder fra ferier, og ikke minst om dere snakker samme språk så godt at dere kan kommunisere slik gifte mennesker bør. Tips blir fulgt opp. Jeg ville aldri i livet tatt sjansen.

Skrevet

Da er det jo ikke proforma, da er de faktisk i et forhold, og lever sammen som gifte mennesker.

Proforma er jo kun på papiret, og at man eventuelt later som at man er sammen, ved å bo på samme adresse, passe på at man ikke kan bli tatt for noe...

Skrevet

Som jeg sa: De avtalte proformaekteskap etter en ukes bekjentskap, og er I DAG i et ekte forhold, som startet som proforma, men ble til kjærlighet med tiden. Vanskelig for å lese, eller ? ;-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...