Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Barnefar har ingen kontakt med meg eller barnet, retten har ikke tilkjent ham noe samvær overhodet. Har tidligere livnært seg med salg av narkotika, så vidt jeg vet. Jeg har til nå fått bidragsforskudd av NAV frem til nå, men det ser ut til at barnefar har fått litt orden på livet sitt, i hvert fall skaffet seg en jobb. Begynner NAV da å kreve ham for bidragsgjeld og betaling av bidrag til meg automatisk, eller må jeg ta kontakt med noen og be om det?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Du må søke om bidrag fra barnefaren gjennom NAV.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Ok, blir det tilbakebetalt fra den mnd han fikk inntekt da, eller gjelder det fra den mnd jeg søker? Er jo bare tilfeldig at jeg får vite at han har inntekt, litt merkelig at det er min jobb å informere meg om hva han driver med...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Du setter opp fra hvilken dato du ønsker han skal betale bidrag fra i søknaden. Søknadskjema finnes på NAV.no
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Ja det syns jeg er merkelig. Det skulle jo vært NAV sitt ansvar. I hvert fall hvis han er registrert! Men alle pengene du får fra nav må han betale tilbake til de. Så han får jo en gjeld til NAV. Vet han om dette? Jeg ville uansett ringt og spurt nav
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Joda, men bidragsforskuddet er jo bare 680 kroner i mnd, så selv om jeg får det av NAV hver mnd tror jeg jeg kommer bedre ut av det hvis han må betale bidrag. Regner med at han vet at dette er gjeld han opparbeider seg, jeg snakker ikke med ham, men det bør vel NAV ha informert om. Det som forundrer meg er at han kan jobbe i flere mnd, vi har overhodet ingen kontakt og ingen felles venner, så jeg får jo ikke vite noe om dette, annet enn ved en tilfeldighet nå for et par dager siden. Hvordan kan det da være min jobb å leke detektiv for å finne ut om han jobber, og så kreve ham for bidrag? Men for all del, jeg kan i hvert fall søke nå, og se hva som skjer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå