Gå til innhold

LItt hjelp jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som er sjansen for å bli gravid med hormonspiral?

Jeg har nemlig ei lita jente på 9 måneder. Ble gravid bare 2 mnd etter fødselen selv om vi brukte kondom og spontanaborterte antageligvis da jeg satte inn hormonspiralen(visste ikke da at jeg var gravid, var kanskje 4-5 uker på vei og testene viste svakt positiv 2 uker etter innsettingen).

Nå er eg så rar i magen igjen.

Jeg hadde sist blødning mellom 5-10 april(husker ikke helt), og magevondten starta for cirka 1 uke siden. Har hatt mye "menssmerter" og de siste 3 dagene har jeg vært kvalm og rar. Følelsen i magen er sååå rar, skikkelige tak! ondt i både mage og rygg og som sagt kvalm.

Jeg er jo veldig fruktbar og har blitt gravid 2 ganger på prevansjon(SA begge gangene, snuppa var planlagt:-D ). Kan jeg ha blitt gravid på hormonspiral? Og når kan man evt teste? Er det kanskje for tidlig å få symtomer hvis jeg hadde mens sist 5-10 april en gang? Og for tidlig å teste?

Er jeg gravid så er det heeelt greit. Litt tidligere enn planlagt da vi hadde tenkt å begynne prøvingen til høsten. Eneste problemet er at jeg er mye til legen for tiden. Bruker medisinene predisolon(tror jeg detheter), voltaren og paralgin forte pga sterke smerter, de tror jeg har en eller annen revmatisk sykdom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vondt i ledda dine :oP

Har selv revmatisk sykdom og holdt masse med Ibux...Ville nå stoppet med medisinene pronto og tatt en test og ringt legen...

Medisinene du tar er ikke bra for kommende babyen...Hvorfor har du ikke blitt sendt til en spesialist eller til sykehuset for nærmere undersøkelser?? Det du kan ta er salazopyrin EN...den kan brukes under svangerskap og amming...

Og ja , man kan bli gravid på hormonspiral...

Men ville nå ha sluttet på medisinene...Jeg går selv fra dags dato uten form for noe smertestillende pga lever problemer og vet nøyaktig hvor vondt det er å ha leddgikt...Synes leddgikta ble værre når jeg fikk smertestillende/betennelsedempende over en periode..Ble liksom aldri bra...Etter at jeg sluttet så har det vært levelig, men kan ikke bøye knærne mine (altså sette med ned på kne eller på huk.Vanskelig å sette seg opp etc)

Ønsker deg lykke til...

Skrevet

Er selv både revmatiker og ville først slutte på alt.

Selv ble jeg gravid med spiral , men den lå skjevt og dermed ble jeg gravid...

har du testet positivt er du gravid...selv om den er svak..

Spør hvilken som helst lege....Er den negativ ..kan den være positiv..men er den positiv er du garanter gravid sier de

Skrevet

Jeg har ikke testet positivt, bare har veldig sterke graviditetssymtomer. Jeg har vært gravid 3 ganger(har 1 barn og hatt 2 SA) og er VELDIG likt. Meeeen kan jo hende jeg tar feil;)

Predisolonen kan jeg ikke slutte brått på, er visst farlig om man ikke trapper ned. Noe med noe organsvikt eller noe. Men skal holde meg unna paralgin forten og voltarenen frem til jeg finner ut av dette.

MEN hvis jeg tar en test imorra - og den er negativ - da kan jeg slutte å mistenke graviditet vel?

Egentlig så trodde jeg at jeg hadde veldig sterke eggløsingssmerter, men når jeg telte på dagene(iforhold til at jeg hadde mens 5-10 april) så ville det vært feil med EL nå, OG itillegg så har nå disse sterke menssmertene vart nå i snart 2 uker OG jeg er kvalm og klarer nesten ikke å spise itillegg:/

Huff....håper jeg finner ut av det.

PS: tusen takk for svarene deres;)

• 2 uker senere...
Skrevet

JA, da går jeg fortsatt å lurer jeg:(

Har forsøkt å bruke så lite medisiner som mulig, men predisolonen kan jeg ikke slutte på pga fare for organsvikt hvis man slutter pronto. Så jeg har fulgt legens ordre og kuttet ned gradvis.

Jeg har ikke fått mens. Men har kastet opp, vært kvalm, hatt menssmerter og nå fått halsbrann(noe jeg aldri har hatt foruten når jeg var gravid med snuppa).

Jeg har kun fått negative tester(en skyggestrek igår, men regner den som negativ for man så den kun under sterkt lys hvis man så nøye etter...hahaa). Er jo ikek noen vits å gå til legen når man har neg tester....

Skjønner ingenting jeg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...