MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Noen som vet hva som er sjansen for å bli gravid med hormonspiral? Jeg har nemlig ei lita jente på 9 måneder. Ble gravid bare 2 mnd etter fødselen selv om vi brukte kondom og spontanaborterte antageligvis da jeg satte inn hormonspiralen(visste ikke da at jeg var gravid, var kanskje 4-5 uker på vei og testene viste svakt positiv 2 uker etter innsettingen). Nå er eg så rar i magen igjen. Jeg hadde sist blødning mellom 5-10 april(husker ikke helt), og magevondten starta for cirka 1 uke siden. Har hatt mye "menssmerter" og de siste 3 dagene har jeg vært kvalm og rar. Følelsen i magen er sååå rar, skikkelige tak! ondt i både mage og rygg og som sagt kvalm. Jeg er jo veldig fruktbar og har blitt gravid 2 ganger på prevansjon(SA begge gangene, snuppa var planlagt:-D ). Kan jeg ha blitt gravid på hormonspiral? Og når kan man evt teste? Er det kanskje for tidlig å få symtomer hvis jeg hadde mens sist 5-10 april en gang? Og for tidlig å teste? Er jeg gravid så er det heeelt greit. Litt tidligere enn planlagt da vi hadde tenkt å begynne prøvingen til høsten. Eneste problemet er at jeg er mye til legen for tiden. Bruker medisinene predisolon(tror jeg detheter), voltaren og paralgin forte pga sterke smerter, de tror jeg har en eller annen revmatisk sykdom.
Lillemy36 Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Hei. Tror ikke det er for tidlig å ta en test, det kan du gjøre nå. Er du gravid bør du slutte med medisinene og få deg en legetime snart ettersom det er en del sterk medisin du bruker. ville ha spurt legen om det er lurt å bruke slikt i ett svangerskap.
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2010 Ja, skal ta test snart. Bestilte test på nett igår:) Predisolonen kan jeg ikke slutte brått på, er visst farlig om man ikke trapper ned. Noe med noe organsvikt eller noe. Men skal holde meg unna paralgin forten og voltarenen frem til jeg finner ut av dette. MEN hvis jeg tar en test imorra - og den er negativ - da kan jeg slutte å mistenke graviditet vel? Egentlig så trodde jeg at jeg hadde veldig sterke eggløsingssmerter, men når jeg telte på dagene(iforhold til at jeg hadde mens 5-10 april) så ville det vært feil med EL nå, OG itillegg så har nå disse sterke menssmertene vart nå i snart 2 uker OG jeg er kvalm og klarer nesten ikke å spise itillegg:/ Huff....håper jeg finner ut av det. MEn når jeg leser rundt skal det vel være VELDIG liten sjanse å bli gravid på hormonspiral?! PS: tusen takk for svaret!
Lillemy36 Skrevet 7. mai 2010 #4 Skrevet 7. mai 2010 Tror testen skal være ganske pålitelig nå ettersom du mest sannsynligvis er på overtid med Tante Rød. Du kan vel ikke være 100% sikker, men hvis testen er neg og symptomene fortsetter er det vel lurt å komme seg til legen:-) Lykke til uansett hva d blir til:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå