Gå til innhold

Noen som har barn som blir 1 år i mai mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg, og lurer på hvor tiden ble av :)

Tripsi blir 1 år 14 mai.

Hun spiser det meste, helst" vaksen" mat. Har ca 2 måltider med skive, spiser middag til kvelden (det samme som oss), og det siste måltidet er litt forskjelligt(youghurt el grøt, men er ikke så glad i grøt, puffet havregryn, frukt). Alså 4 måltider i løpet av en dag, og en flaske mme 180 ml før natta, men skal slutte med det , har en halv pakke igjen.

Hun går langs bordet, står alene på gulvet og har tatt 2-3 steg.

Men er noe stiv i føttene. Babler på et språk ingen forstår :)

Sover hele natta, og har 2 hviler på ca 30-90 min.

Noen som vil fortelle om sin (snart) ett åring :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvor ble tiden av??? :)

Min lille gutt blir 1 år 23. mai.

Han spiser 4 ganger om dagen. Grøt til frokost og kvelds, brødskive til lunsj og middagsglass med dessert:)

Får mme tre ganger, veldig glad i melka si:)

Sover to ganger om dagen på 1-3t.

Har akkurat begynt å reise seg opp etter ALT.. hehe. vært litt "treig", men ikke i mine øyne. Han tar livet med ro og stresser ikke.

Er en ufattelig blid unge, noe som jeg er veldig glad for, sutrer bare når maten ikke kommer fort nok.. hehe.. kan det kalles et lite matvrak ;)

Men jeg må si det er skremmende å tenke på at det snart er gått et år siden han kom,skjønner nå hva folk mente om at tiden går fort, så nyt tiden, for snart er det tilbake til jobb.. uff! men vi har kosa oss masse dette året og lært å kjenne denne lille nye personen som kom inn i livet vårt og skal kose oss like mye i åra som kommer:)

Skrevet

Har ei som blei 1 den 3.mai.

Ho spiser mest grøt for å få opp vekta, etter 2mnd med diare, før legene ble enige med meg, om å kutte gluten og kumelk fra kosten. Grøt til frokost, skive og fruktpurre til lunsj, grøt igjen, middag med oss eller grøt, og til slutt litt grøt. 5 måltider her, ja pluss pupp i 3tiden på natta. hva gjør man ikke for de skjønne små, men nå er det snart slutt! Nå skal det tilvennes mme og rismelk.

Ho har gått siden påske, og babbler i vei. Noen ord forstår vi: bah (bade), nam-nam (mat), ie (marie) og pus, og ja og nei.

Vi sover enda ikke hele natta, men vi har en plan ;) Og på dagen sover hun når hun trenger det. Har storebror fri fra barnehagen blir det laaang hvil fra 12-14.

Gjest Macy
Skrevet

Yngstegutten vår blir ett år i slutten av mai. Han er en blid og rolig gutt, har vært en veldig "lett" baby hele tiden, men nå krever han litt mer siden han gjerne vil gå hele tiden :-) Går og går og går (med vår hjelp), da er han så fornøyd. Står inntil bord og annet og holder seg fast.

Han sover IKKE hele natta, tvert imot våkner han for flere måltider ennå, dette håper jeg vi finner en løsning på snart...men vi kvier oss for å avvenne ennå.

Spiser grøt eller brødskive til frokost, gjerne litt frukt, samme til formiddags, middag enten fra glass eller vår mat (den er ennå ikke så populær dessverre), og grøt til kvelds. Får av og til flaske med mme, ved behov, men puppen er best. Og så er han veldig mammadalt nå...

Verdens herligste lille solstråle :-)

Skrevet

Var gildt å lese om barna deres :)....bare gøy dersom flere vil fortelle om sin ettåring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...