Babyønske �� Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Jeg lager en litt tykk hvit saus. Lar den avkjøle litt, og rører inn en eggeplomme. Koker litt makaroni, og har den i sausen sammen med finstrimlet skinke. Vender inn en stivpisket eggehvite tilslutt. Har alt over i en ildfast form og strør over litt revet ost eller griljermel. Steker i ca 20 min ved 200 gr. Denne oppskriften bruker jeg til både fisk og pølse.
Leandermamma Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Lag tykk hvit saus og la den stå og bli lunken. Bland eggeplommene du har etter å ha skilt ut fra eggehviten på ca 3-4 egg, inn i sausen. Kok en god mengde makaroni og la den dampe av seg. Stek ca 300 g bacon og surr i en hel purre på slutten av steketiden. Kutt opp en skinnkeboks i små terninger. Stivpisk eggehviten og vend den inn i sausen Bland makaroni, purre bacon og skinke i en stor ildfast form og vend så inn den hvite sausen. Rasp gjerne litt ost og ha innimellom sammen med pastakrydder eller annet krydder du liker. Legg ost på toppen og stek på ca 200 grader i 50 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå