Gå til innhold

Har vi urealistiske forventinger til hva en baby bør spise for å bli mett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på noen av glassene at det er ment som mellommåltid eller dessert men etter en grøtposjon har i hvertfall ikke min baby sjans til å spise ett glass med denne desserten. Får han dette glasset som "mellommåltid" er det ett måltid for ham. Er vel derfor jeg føler at min baby spiser lite når jeg ser hva som tydligvis er vanlig. Helt middagsglass og evt dessert i tillegg. hmmm, kanksje min bare er småspist men han er ikke liten, ligger godt over snittet. Er 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er som din gutt, og hun er lang for alderen og vekta er helt på gjennomsnitttet for alderen.

Skrevet

Nei, jeg er enig. Det er veldig store posjoner. Derfor pleide jeg å ta ut et par ss fruktmos (så man ikke putter en skje som har vært i munnen tilbake i glasset) og sette resten tilbake i kjøleskapet de gangene jeg brukte ferdigglass. Jeg tror de færreste 8 mndr gamle spiser en hel posjon grøt/ett helt middagsglass og SÅ et helt glass fruktmos. Og min var storspist egentlig:D

Skrevet

Vi har det som dere og det er ingenting galt med vår jente. Ikke heng deg opp i hvor stort glasset er eller hvor stor posjon grøt som er anvist på pakken. Babyer er forskjellig og noen barn trenger mindre mat enn andre og legger alikevel på seg like godt.

Skrevet

Jenta mi spiser aldri dessert etter et helt middagsglass, hun får heller fruktmos noen timer etterpå som ettermiddagsmat mellom middag og kvelds.

Skrevet

ja og da er det ikke rart man tror at barnet er småspist, i hvertfall når man er førstegangs og ikke så mye erfaringer på området. Min spiser aldri ett helt middagsglass for 8 mnd og kunne ihvertfall ikke klart å spise fruktmos ettepå. Hun er stapp mett så du er ikke alene i hvertfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...