Muffinsmamma Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Min gutt er seriøs smokk-addict.... Vi hadde tenkt å slutte med det til 4-årsdagen, med resultatet at han ikke vil bli stor, vil være 3 år, osv. Innser at vi kanskje må legge det på hylla en stund. Men vil jo gjerne at han skal slutte snart og at det kanskje bare er å rive av plasteret. Noen som hr gode tips? Vi har snakket om å sende smokkene til en baby vi kjenner og til kaptein sabeltann, han er kjempeklar for det. Men så fort han skjønner at det er byebye-smokk da så får han addict-blikket og vil ha smokkene for seg selv... Gode tips tas imot med takk!
M ♥ ♂-2010 Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Det er en kamp dere bør ta. Jo lengre dere venter, jo vanskeligere blir det! Send de til Sabeltann og la de bli borte. Da har dere ikke smokker i huset. Blir nok gråt en stund etterpå, og kanskje i noen uker, men ikke gi dere.. Dere blir aldri kvitt smokken om han hele tiden får den igjen når dere prøver:) Et lite råd kan jo være å finne en erstatning. Koseklut, bamse, eller noe annet han kan kose med når han skal sove.
♥Tullerusk♥ Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Hehe...Han her sluttet med smokk når han var 5,5 år... Hadde tenkt å slutte før, men han var så avhenging av den smokken pluss at vi ventet en liten frøken når jeg hadde lyst å ta smokken hans... Har dessverre ikke noe råd her...Her sluttet han på smokk fordi jeg ble sinna på han og kasta smokkene hans... :oP Det virket...Og han var vel i grunn klar for det...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 et godt tips vi fikk fra barnehagen var å klippe små hull i smokkene .. da blir de ikke like gode å sutte på lengre og barnet vil se at tutten er ødelagt.. og vil da gradvis miste interessen selv:)
sprellemor Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Datteren vår har aldri brukt smokk, men har en "sutteklut". Hun har akkurat fylt 4. Vi aner ikke hvordan vi skal bli kvitt den, hun snakker om at hun skal slutte når hun blir storesøster, men vi får se. Har ikke tenkt å ta den med makt nå når hun holder på å bli storesøster. Det blir for mye på en gang, tror vi. Smokker kan jo sendes til kaptein Sabeltann, og da tror jeg de får en slags diplom.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 vi slutta da han blei 3 da.. men pga at tennern hannes bynte å bli litt skeiv.. hadde ei vænninna som va gravid å han fikk selv levere den til ho.. ( fikk den til bake bak ryggen på han i tilfelle det skulle gå skeis, hadde ikke så mange i reserve) han har koseklut å den fikk han selvfølgelig beholde.. 1 natta så spurte han etter den å da sa vi jo at vi hadde gitt den til babyen.. å det va lissom greit! æ va kjempe sjokert.. han va å vældi avhengi av smokken ..
1....2.....3 Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 Når de er så store tror jeg det beste er å lage en avtale med dem, der de velger NÅR de skal slutte, ikke om, og deretter velger på hvilken måte de skal kvitte seg med dem..(og så må man være sterk og forlange at avtalen blir holdt)Fungerte i allefal på begge mine to:(begge 3 år når de slutta, og særlig han yngste var helt avhengig...) Den eldste valgte "i morgen tidlig" og å gi den til nissen(så vi "sendte" den til nissen og han fikk pakke tilbake) Mens han yngste valgte også " i morgen tidlig" og at storebroren skulle klippe dem i stykker og kanste dem i søpla...han fikk da en gave seinere på dagen for å ha vært så flink.Gikk over all forventning med begge to, han eldste grein litt den første kvelden, mens han yngste ikke sa ett ord, men la seg helt fint:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå