second_time Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Skal i utdrikkningslag på lørdag og en av aktivitetene er RIB båt. Jeg gruer meg noe helt forferdelig!!! Jeg blir sjøsyk av bare å tenke på sjøen. Dessuten er jeg heller ikke skapt for fart og spenning ;0) Er det like ille som det ser ut som?
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 En RIB er en veldig stabil båt,ligger godt i vannet. Men det er også en fartsbåt, så hvis du er redd ville jeg hørt om opplegge rundt. Jeg er glad i sjø, men føler meg ikke trygg i noen båter. Den følte jeg med veldig trygg i. Er jo helt åpen da.
Ella & gull med smilehull Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Nei, det er kjempegøy! Vi gjorde det på en firmafest for et par år siden. Det går så fort at det føles ikke ut som om du er på sjøen faktisk. Men dersom det er helt krise kan du tilby deg å stå på land og ta bilder (med mindre du er bruden da).
Karoline's*mamma Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Det er vel ikkje slik at du må vere med. Var i utdrikkingslag for 6 år sidan, og var då veldig gravid, så eg stod over. Ingen problem, Eg synast jo det å køyre rib er knasanes moro. Særlig i open sjø, men det er jo litt bølger. Dersom det skal køyre innaskjærs er det ikkje sikkert du blir dårlig. Det hjelper godt på at ribbåt er stødig, og du sit nerme sjøen. Du får ikkje same fartsfølelsen når du sit i båten. Den går fort, men føles ikkje så rask. Så til spørsmålet ditt, det er ikkje så ille som det ser ut som, og mykje artigare.
lille sprelle Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Helt greit, men pass på (som alltid på sjøen om du blir lett sjøsyk) å holde blikket mot sjøen og hodet rett helst. Sett deg lengst mulig bak i båten (og i midten)
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Det går sykt fort og jeg var redd for å falle ut av båten...
Marsmammaen:) Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Det ser helt klart mye værre og skumlere ut enn det er. Jeg er en person som er redd ute i småbåter, men all redsel blir byttet ut med vill fryd når jeg kjører RIB Ett lite tips (som jeg selv syns er kjempeviktig) er å få ståpass i båten. Det kan fort gjøre vondt i ryggen å sitte på jockeyseter. Selv syns jeg det føles tryggest å stå - føler jeg har mer kontroll! Du får nok garantert utlevert flytedress, hansker og briller. Jeg ville anbefalt en god og varm lue som sitter godt på hodet og gode varme sko, da det fort kommer mye sjøsprøyt "flyvende" Desto styggere vær, mer bølger og vind det er - desto artigere er det å kjøre RIB Aaaaaaaa!!!! Blir helt dårlig her jeg sitter, vil ut å kjøre NÅ ! ! !
second_time Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2010 Takk for svar! Jeg får nesten bestemme meg når jeg står på kaia. Høyst mulig at jeg forblir landkrabbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå