Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har ei lita jente på 3 mnd..Som helt tydelig har refluks.. Vil ikke ha mat, irriterer seg med mating..Hun har tom fått anfall hvor hun blir stiv i kroppen, knall rød i ansiktet og skriker helt forferdelig etterfulgt av pustestopp..Det er helt forferdelig.. Samt at hun gulper helt villt og magesyrestrålen står rett ut. I tillegg til alle andre mulige refluks symptomer..Er fryktelig urolig,sover lite og fryktelig urolig, gråter masse. Hun har jo vondt for pokker Fikk henvisning av legen til sykehus da han mente det samme som meg..men der mente de hun hadde alt fra omganssyke til virus infeksjon og gud veit og ville i grunn bare bli kvitt oss følte det ut som.. Men ikke pokker om jeg ga meg..det var frem og tilbake men til slutt skulle hun være til observasjon slik at de kunne se litt av det jeg opplever.. Og etter masse masing fikk jeg grini meg til ph-måling. Normale verdier hos et spedbarn skal ikke være mye over 3 og vesla mi hadde 9..Samt at hun hadde 188 episoder med gulp som hadde kommet i spiserøret i løpet av de 24 timene..Vanelig er 50-70..Og da er det jo opplagt hva som er eller hva?? Altså hennes slimhinner er så irriterte at hu har gulpet blod. Men nei da legen mente hun hadde kumelkallergi og sente oss hjem i går med nutramigen..HVA FAEN??? Jeg har ammet henne frem til 2,5 mnd..Og jeg prøvde en melkrfri diett hos meg selv for å se om det hjalp..men ingen forskjell.Men det var det ikke. Så nå er jeg rådløs, og kjempe sliten og lei..Hun hadde sikkert hatt stor nytte av losec(syrenøytraliserende) eller lignende..Jeg får så vondt av henne. Skjønner ikke hvorfor de skal pine de små sånn..Tenkte jeg skulle ringe barnelegen igjen nå for dette går ikke..om hun får det bedre med medisiner så må jo hun få det?? Men nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal si for at han skal forstå
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Ring barnelegen igjen, sånn kan hun jo ikke ha det!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Ring barnevernet! Også det ofentlige må da stå til rette for sine avgjørelser og dette må da være mishandling! Tenk om noen sender inne bekymringsmelding pga hylin etc da? Da er det greit å ha det svart på hvitt at du har gjort alt du kan!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Huff, det første innlegget ser jeg ble skrevet litt hulter til bulter..men er ikke lett når man samtidig må bysse på minsten. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal si til barnelegen for å få han til å forstå. Losec er en medisin som blir brukt av veldig mange spedbarn så er jo ikke noe spesiell risiko ved å bruke den. Hadde skjønt om det var noe de helst ville unngå. Vesla har akkurat hatt enda et anfall og hun nektet å spise fra 05.00 frem til nå..Drakk vel en 70ml nå..Ser jo tydelig at hun får vondt ved mating og det er spørsmål om tid før hun begynner å gå ned i vekt. Har faktisk vurdert å gå til min lege og få disse foreskrevet på meg selv men gi det til henne. Men jeg gjør selvsagt ikke det. Noen som kan komme med noen gode argumentasjoner til barnelegen..jeg vet ikke lenger hva jeg skal si:( HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Når jeg leste dette var det som å lese om sønnen min og han hadde kumelk allergi.. hvor lenge har dere prøvd nutramigen? Det kan være at selv om du har prøvd melkefri kost så har den ikke vært helt melkefri.. det er melk i det utroligste. Og er det kumelkallergi så reagerer dem på alt med melkeprotein i seg. Tørrmelk, melkesukker og en del andre ord som jeg ikke husker i farten som ikke høres ut som melk.. Jeg vet ingenting men følte bare for å skrive at min sønn hadde de symptomene som du beskriver. Det tok noen dager på nutramigen (som han heller ikke ville ha pga smaken, så han måtte sondes og vennes til den) før han ble rolig og mett. Bare en tanke.. Du er mammaen og vet mye bedre en meg. Hvis du mener det ikke er det og ikke merker bedring så stå på ditt og ikke gi deg før dem finner ut av dette! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Kan fastlegen din skrive ut for babyen kanskje? Be om å få henvisning til ny barnelege, annet sykehus. Hva med legen på helsestasjonen?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Har ei jente fra før og hun fikk nan rimelig raskt pga at hun nektet pupp..Og hun reagerte ikke på det.. Trodde det var lite sannsynlig med slike allergier om det ikke lå i familien..har også fått beskjed om det fra andre Leger/sykepleiere.Legen på helsestasjonen er også helt overbevist at det er snakk om refluks og det er jo det ph målingene tilsier også.. Uansett ville syrenøytraliserende være på sin plass når det er så høye verdier og når det har etset sår på slimhinnene hennes. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Har gjort det, helper svært lite pluss at hun blir skikkelig forstoppet av den. Men nå er det i alle fall ordnet, har fått resept på Losec.Så da håper jeg hun vil føle seg bedre av den snart. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 Vår jente hadde kumelkallergi + reflux. Kan jo være hun har begge deler? Viktig da å holde henne helt unna melkeprod. Tarmene til jenta vår var også ekstremt oppblåst ++. Vi lå en mnd på sykehus fordi hun tålte ikke noe mat, levde på risavkok og intravenøst. Det tok tre uker med spesialmelk før hun begynte å bli bedre, etter den mnd med risavkok og intravenøst. Så det kan ta tid før ting stabiliserer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå