Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 Fint med ett svar fra de som vet. Jeg har vært dum nok til å tro på hva flere her inne sier, men møter motstand fra andre, så skulle gjerne hatt en avklaring
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 I noen tilfeller spør de kanskje naboer, men i andre tilfeller så gjør de det ikke
nasse nøffen Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 jeg har ikke peiling, men det kan da ikke være mulig??? naboer kan jo være bitre uvenner. da må de isåfall være en nabo som en selv kan anbefale som "vitne" . jeg nekter å tro at de kan ta ringerunde til naboene, man må jo en viss rett på å kunne verne om sitt private
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 I min sak gjorde de det ikke!! Da hadde jeg blitt rystet, og flau... Før noen kapper hue av meg, saken ble avsluttet etter undersøkelsen!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Det vil jeg tro kommer ann på hva det gjelder! Må jo være forferdelig hvis det er en ubegrunnet bekymringsmelding, da vil jo ryktene begynne å spre seg i et nabolag. Men på den andre side, naboer kan jo plukke med seg litt av hvert av hverdagen til en familie. Så ofte kan vel de være vitner i saker som omsorgsvikt!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 BV har taushetsplikt og har rett og slett ikke lov til å diskutere noen med "hvem som helst".
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Barnevernet kan i prinsippet spørre hvem som helst om opplysninger, dersom det er til barnets beste, men du skal vite på forhånd hvem som spørre (med mindre det er snakk om akutt fare eller fare sor barnets sikkerhet, feks i overgreps- og voldssaker). Undersøkelse skal være minst mulig inngripende, og jeg tro barneverne med normalt utrustet inteligens og medmenneskelighet, sjelden vil spørre naboer om opplysninger. Når det er sagt, på første møte med barnevernet er det vanlig at de spør om du ønsker at det skal innhentes opplysninger fra noen spesielle, som kan belyse saken. Da kan det jo tenkes at man foreslår en nabo eller venn, som kan vise at dine barn har det godt hos deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå