Gå til innhold

Dere som venter jenter, kan dere se hit litt?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært på ul, og fikk beskjed om at det så ut som ei jente da hun ikke så noe mellom bena. Hvor sikkert er dette liksom ? Fikk beskjed i uke 12 at det så ut til at det kunne være en gutt, men det var langt ifra sikkert. Det tar jeg med ei klype salt så tidlig. Men hva har dere fått beskjed om, evnt hva har de sagt/vist dere? Fikk ikke sett noe annet enn at jeg heller ikke så noen tissefant. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til oss sa jordmor at hun så to kjønnslepper, så da regner jeg med at det er rimelig sikkert at barnet i magen er ei jente:o)

Skrevet

jeg hadde ei litt mindre erfaren og hun fikk også hjelp av den mest erfarne på avdelingen da hun ikke fikk sett hjertet fra begge vinkler..så begge bekreftet at det var en jente og viste på bildet..så lite tvil her i gården :)

Skrevet

Vi hadde visstnok ei ganske erfaren jordmor og hun sa at dette har jeg sett før - det er helt sikkert ei jente! Her er kjønnslepper osv.. :)

I ditt tilfelle hadde jeg ikke slått meg til ro med kjønnet tror jeg, men det skal litt til før jeg gjør det da... jeg klarer fortsatt ikke slappe helt av.. :) det blir det det blir, men syns det er ekstra stas å være "sikker" :) Selvom man egentlig aldri kan være det heller..

Skrevet

Vel, jeg har opplevd å få beskjed på ord. ul at det var "helt sikkert" en gutt i magen (noe som skal være ganske sikkert å anslå), men ut kom en jente..... SÅ JEG STOLER ABSOLUTT IKKE PÅ UL!!!, noen garanti har man ihvertfall ikke...:)

Skrevet

Var på en UL i uje 15 der sa ho at det så ut som en gutt. Men det va vist bare navelstrenga. Så va æ på en ordinær ul i uke 19, da sa ho at ho så kjønnsleppe :) også før ei uka sia va æ på en anna UL, å da garanterte han at det va ei frisk lita jenta.. Han va overlege på gynekologisk, en gammel mann med sikkert masse års erfaring:) Han så også kjønnsleppe.. Eneste han ikke kunne garantere va om ho ble student:)

Så æ stole på d:)

Skrevet

På UL i uke 15 fikk vi samme beskjed som deg; at det så ut som en jente fordi han ikke kunne se noen guttetiss (han så etter i alle vinkler; både i profil og tverrsnitt). På ordinær UL drøye to uker senere fikk vi bekreftet at det er ei jente; da så vi tydelig de tre hvite strekene som er typisk for jente (kjønnslepper).

Skrevet

Grunnen til at det er ikke er lett å se på tidlig ultralyd om det er gutt eller jente er fordi begge kjønnene ser litt like ut på det stadiet fikk jeg beskjed om da jeg ventet sønnen min. Kjønnsleppene er ganske hovne på det stadiet og begge kjønne har litt "utovertiss". Jeg venter jente denne gangen og har sett selv hvor likt det så ut da jeg var på tidlig ultralyd begge gangene. Men på ord UL begge gangene har jeg sett tydelig tiss og pung på gutten og kjønnslepper på jenta mi. Men må inrømme at det var lettere å se at gutten var gutt enn at jenta var jente.. ;)

ikke for å spekulere men det kan jo hende at hos noen er kjønsleppene svært hovne lenge, og i kombinsjon med et litt utrent øye. At det er derfor at noen gutter blir til jenter og noen jenter blir til gutter?.. ;)

Skrevet

Jeg fikk bekreftet fra to ulike gynokologer på ul at det var jente jeg venter, inntil det motsatte er bevist..

Der sa de at de så sjeden, noe som var nytt for min del. Trodde de så på lepper eller pung/tiss, men da kan det vel stemme.

Forrige svangerskap sa de at det ble gutt i uke 24, og fødte jente..

Skrevet

Jeg fikk bekreftet fra to ulike jordmødre at jeg venter jente. Begge to var veldig sikre i sin sak, og pekte ut "bevisene" på skjermen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...