Gå til innhold

Jordmoren min sa at det var det er ofte de som hadde slitne kropper som startet fødsel med vannavgang. Gjerne før termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det var et tegn på at kroppen var lei og orket ikke mer.

Stemmer det?

Kan jo legge til at dette er en kjent og dyktig jordmor som er blitt mye diskutert her inne, utelukkende positivt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kroppen (og hodet mitt) er utslitt og lei. Er i uke 34 og har så mye plager at livet KUN dreier seg om graviditeten.... ingen vannavgang ennå...:)

Men på den andre siden: hvordan kan du forvente at de her inne skal vite mer enn jordmr? Jeg ler litt hver gang jeg leser innlegg ala "legen/jordmor sa ditt og datt. Er det riktig?" ¨

Legger du virkelig mer vekt på utsagn fra annonyme på nett enn fra jordmor (og lege...)?

Skrevet

Jøss jeg må da være usedvanlig sprek jeg da. Gikk 16 dager over og da måtte de bokstavelig talt plukke ungen ut av magen...!

Gjest Nabaat
Skrevet

Det stemte på meg. Jeg var gravid med tvillinger.. Jeg var supersliten dagen før vannet gikk, trodde jeg skulle dø. Var så trøtt og sliten...Tvillingene ble født 35+5..

Skrevet

Hi

Stemmer det, da mener jeg om dere opplevde det slik.

Ikke at "er hun helt på jordet".

Jeg har hatt fosterhinne som har røket under pressriene. Synes derfor det er rart med de der vannet bare sildrer ut.

Skrevet

Jeg håper jordmoren din har rett! Jeg er så sliten at jeg begynner å grine hver gang folk spør hvordan jeg har det, og jeg er bare i uke 32 :-( (Vil selvsagt ikke føde ennå)

Gjest Nabaat
Skrevet

Hei HI!

Jeg opplever det sånn. Jeg var helt utmattet. Lå bare og sov, sovnet mens jeg så på tv, dusjet etc. Følte meg som sement dagen før vannet gikk... Var en befrielse når vannet gikk liksom. Da visste jeg at nå er det over. :-)

Skrevet

Hos men stemte det ikke. Var inne 14 dager etter fastsatt temin for å settes i gang. Fikk første veene da de skulle koble meg til maskinen for å gi meg drypp slik at fødselen skulle settes i gang. Og kroppen min var sliten. Orket ingen ting de siste ukene, det var sykt varmt og jeg slet med halsbrann, bekkenløsning og en kropp som var sprengfull av vann.

Men det kan jo være at det stemmer for flertallet.

Skrevet

Jeg var ikke sliten i det hele tatt. Gutten ble tatt med keisersnitt 10 dager før termin pga hjerte hans. Vannet hadde da gått 3 dager tidligere, men riene kom aldri i gang.

en av mine venninner var veldig veldig sliten og kjempe lei. Hun gikk nesten 2 uker over tiden og ble satt i gang.

Skrevet

Jeg fikk vannavgang i uke 35, men var aldeles ikke sliten, jeg var i finfin form og gikk lang tur med hunden dagen før vannet gikk!:)

Skrevet

Kan være så mangt, tror ikke man skal være så kategorisk!! vannet mitt gikk i uke 33, og ja- jeg var riktig nok sliten, men fikk høre at det kunne være en drøss av andre grunner til dette. Fødselen startet imidlertid ikke av seg selv og ville heller ikke starte etter igangsetting, så jeg lå 10 dager m vannavgang og fikk forebyggende antibiotika før det ble ks.

Legene fortalte meg at om man er konisert (hvilket jeg er), øker sjansen for prematur vannavgang. Eller det kan være en svakhet i fosterhinna et sted som gjør at den kan revne ved belastning (min sprekk var langt oppe på magen, viste det seg og jeg hadde styret mye fysisk den dagen). Det kan også være infeksjon. Så jeg vet ikke hvor mye lit jeg fester til den forklaringen..

Skrevet

Jeg var i flott form, 13 dager over termin, ingen nevneverdige plager, utenom at jeg var stor som et fjell.. :)

Jordmora tok til slutt vannet for å prøve å få igang pressriene.

Skrevet

Stemmer overhode ikke på meg!

Jeg hadde et fantastisk svangerskap, og senest kvelden før vannavgang (14 dg før termin) gikk jeg en lang tur med kjæresten.

Var energetisk, frisk og opplagt...

Skrevet

Stemte ikke på meg, vært utslitt og i dårlig form med alle barna, men vannet har ikke gått/blitt tatt før like før pressriene og alle er kommet over termindatoen.

Skrevet

Hva la hun i det å ha en sliten kropp da?

Det er jo ganske stor forskell på å i utgangspunktet å være sunn og sterk men pga diverse graviditetsplager være sliten kort tidfør termin og å ha en kropp som du ikke har tatt vare på, ved riktig korthold, mosjon, nok søvn ol, over lang tid.

Selv hadde jeg ikke vannavgang med noen av mine. Jordmor tok vannet på begge. Med untak av en meget plagsom bekkenløsning, var jeg i god form, sunn og generelt ganske sterk. Fødte 4 dager over termin med begge. Store friske barn.

Skrevet

Jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at det stemmer, og det har jeg heller aldri født (og min lege er en anerkjent gynekolog på et av Norges beste sykehus). Av de jeg kjenner har alle slags typer kvinner startet fødsel med vannavgang. Det gjorde forøvrig min også, en uke før termin, og jeg var ikke sliten i det hele tatt. Var i super form og ikke lei på noen måte.

Skrevet

Vel, min første fødsel startet med vannavgang. Da var jeg 19 år og i veldig god form. Fødselen gikk som en lek. Så synes det høres rart ut.

Skrevet

jeg var litt sliten akkurat da vannet gikk, men da hadde jeg hatt rier i noen timer.

Skrevet

Metalt var jeg lei når vannet gikk i uke 38, men fysisk sett følte jeg meg helt topp, kjempe opplagt faktisk.

Hadde ikke lagt på meg mer enn 9 kg.

Følte på ingen måte at kroppen var sliten.

Skrevet

Jeg begynnte å bli dritt lei. Hadde hatt mase rier i ca.2 uker og bekkenløsning. Vannet gikk kvelden før termindagen og jeg fødte en gutt på termindagen

Skrevet

HI

Hun mente sliten kropp.

Ikke lei psykisk.

Ikke alltid man vet hvor sliten kroppen er.

Skrevet

Vel, det stemmer på hvordan jeg hadde det - jeg var overvektig fra før av, utrent og dårlig kosthold, og la på meg totalt 30 kg under graviditeten.

I tilleg hadde jeg halsbrann konstant, bekkenløsning og så hovne føtter at jeg måtte kjøpe herresandaler str 43 for å få beina oppi skoa, hehe.

Jeg var derimot ikke lei, var forberedt å gå over termin, siden jeg var førstegangs, og moren min gikk 2 uker over med meg...

Men fødselen startet med vannavgang 12 dager før termin, fikk ikke rier før flere timer senere. Gutten min ble født nøyaktig 7 timer etter at vannet gikk, uten komplikasjoner. Etter fødselen raste jeg ned 20kg på en måned, det var deilig.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...