Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 og samboeren min går meg på nervene på grunn av det! jeg har prøvd, jeg har VIRKELIG prøvd! jeg røyket fra før av litt over 20 om dagen, og nå ca 4-6 om dagen. jeg satt meg en dato i forrige uke på at da skulle jeg slutte, men klarte bare 4 timer... (!!) jeg var så sint og tårene truet konstant, og konsentrasjonen var helt fraværende da! etter det mistet jeg vel litt motivasjonen... jeg er nå 8 uker på vei, og fant ut jeg var gravid for 2 uker siden. jeg er ennå nede på 4-6 røyk om dagen, ikke mer. jeg snakket med legen min om røykeslutt, og det eneste han kunne anbefale var motivasjon, og hypnose. siden motivasjonen ikke fungerte, prøvde jeg en hypnose-dvd av torgrim holte. den funket også i bare 4 timer... jeg har en sønn fra før av, og røykte under hele svangerskapet med han, men da godt under 10 røyk om dagen. klarte ikke å slutte da heller... problemet nå, er at jeg får ikke noe som helst støtte fra kjæresten min på dette området! i begynnelsen da jeg trappet ned, skrøt han hver dag av meg og sa jeg var flink og sånnt... men nå er det bare bebreidelser å få, samt han har stålkontroll på hvor mange røyk om dagen jeg tar. dette er så ufattelig slitsomt, og han tror visst at jo mer han kjefter og klager på meg, jo mer motivert blir jeg! noe som ikke er tilfelle.... jeg har med med en oversikt over gode grunner til å slutte å røyke, i pengeboken hver dag. der har jeg samlet info fra slutta.no og andre internettsider om faktaopplysner vedrørende røyk og svangerskap. jeg pugger disse grunnene daglig, men det er tydeligvis ikke nok for meg! :s jeg spises opp innvendig av dårlig samvittighet ovenfor alle rundt meg, og føler ikke jeg får hjelp fra noen til å mestre dette... jeg har tross alt røykt i 11 år, det er mer enn halve livet mitt... om jeg skal tenke tilbake på en tid der jeg ikke røyket, måtte det bli barneskolen...
Gjest Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Jeg fikk god hjelp fra happyending.no. Du bør forklare for samboern at å stresse deg ved å kjefte og kontrollere deg er ca like effektivt som å kjøpe røyk til deg..... Lykke til med røykeslutt:) Du får det nok til
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 hei, min motivasjon til å slutte å røyke : man setter ikke en sigarett i en barnemunn ?? det gjør man egentlig om man røyker under svangerskapet! så når jeg tenkte på dette klarte jeg å la være. kvalmen har hjulpet mye og. så om du ikke er mer enn 8 uker, kan det hende kvalmen kommer å da er det nok lettere å slutte å røyke! stå på!!! ta deg en frukt eller noe godt når du merker suget. har trua på deg jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå