❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Syns jeg har litt lite melk for tiden. Vi har hatt litt problemer med ammingen fordi hun har hatt vondt i rygg og nakke. Dette går bedre nå men merker jeg har mindre melk. Var på kontroll i dag og vekten har bare økt med 800 g fra 6 uker til nå på 3 måneds kontrollen. Helsesøster sa hun var innenfor normalen men at jeg måtte gi tillegg hvis det virker som hun får for lite. Men vil jo helst klare å øke produksjonen. Noen tips? Legge henne til ofte? Eller andre ting som også hjelper? Takker for hjelp :-)
Gjest ->>- Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Amme, amme, amme. Om man er virkelig gira også pumpe, slik at det blir tatt ut melk type hver annen-tredje time døgnet rundt.
Mammapudding Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Drikk alkoholfri øl. Min søster prøvde det og merket det på produksjonen ganske så umiddelbart
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Vørterøl, Munkholm, amme-te osv kan alle bidra til mere melk. I tillegg må du legge til ofte og gjerne pumpe hvis du får det til. Det viktisgste er dog IKKE å stresse. Stresshormonmer er det verste for melkeprod.Nattamming stimulerer mye. Lykke til:)
erteposen + 4 Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Amme hele tiden. Jeg har hatt rikelig med mat til mine tvillinger, i motsetning til mine andre barn da jeg mente at det for lite. Den siste tiden har det plutselig blitt mindre, og jeg har ikke melkespreng. Den siste tiden har jeg vært mye i aktivitet, i form av trening og trilleturer, og jeg spiser mine mat og mindre fett. De siste kg. skal av, men jeg spiser nok kalorier. I helgen var jeg syk, satt i ro og spiste mat med fett i - og plutselig kom sprengen tilbake. Jeg vet ikke, men for meg virker det som ro og næringsrik kost er det som øker mengden melk i kombinasjon med hyppig amming.
Vottene Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Slappe av mest mulig, sove så mye du kan, spise ofte, drikke masse og amme amme amme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå