Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Jeg forsøkte å snakke med han i helgen, etter han fortalte meg hvor lei livet han var. Rådet han til å snakke med en psykolog men det var han fast bestemt på at han IKKE skulle. De går kun *etter boken* sa han. Følte alt jeg sa bare gikk inn det ene øret og ut andre. Jeg tror han har det ganske tungt og vanskelig med seg selv, men vil ikke snakke om det virker det som. Ifølge diverse nettsamfunn han ferdes på kan jeg lese gjennom linjene at noe kommer til å skje snart og jeg føler meg helt handlingslammet. Jeg når ikke frem til han. Hører ikke på hva jeg sier og tar ikke imot råd. Uff, jeg vet ikke min arme råd hva jeg skal gjøre. Sitter med en stor klump i magen og det kveler meg nesten. Har gitt beskjed til andre i familien om min bekymring for han og de ville ta en tlf i morgen til han. Lurer på om noen vet hvordan jeg kan finne frem til fastlegen hans og event fortalt legen hvordan ståa er uten å og måtte spørre han hva legen hans heter... Dette blir en tankefull og søvnløs natt
Annebolle Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Ser du ikke har fått noen svar, men jeg synes du måtte få ett.. så: Jeg har både vært i hans situasjon, og jeg har opplevd at en annen jente hengte seg. Det du må huske er at det er hans valg og at han greier å gjøre det om han virkelig vil. Noen ganger kan det hjelpe han også å bli minnet på det, for meg levde jeg i tunge perioder på at jeg kunne gjøre det om noen dager, trengte ikke gjøre det akkuret i dag. Så lenge det er en utsettelse er det tid for å ombestemme seg. Selv en tvangsinnleggelse er en utsettelse. Han trenger ikke hjelp til å stoppes, men hjelp til å se en fremtid. Håp, mening og fellesskap. Har han problemer som virker uoverkommelige? Han trenger å høre at DET KOMMER TIL Å ORDNE SEG og AT DET ER VERDT DET. Det betyr mer enn at alle er så glade i han. Han skal leve for seg selv ikke fordi dere ikke vil miste han. Det er fint at du deler bekymringen din, ikke sitt alene med dette! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå