Ranveig R Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Då var det overstått for denne gong. Eg er skuffa, men det kunne vore verre. Guten har hatt framgang med det dårlege auget sitt, men veldig liten framgang. Legen var ikkje veldig fornøgd. Men det er (heldigvis?) verken lappane eller innsatsen sin "feil", så vi kan fortsette slik vi gjer no. Det triste med det er jo då at det ikkje er noko vi kan gjere bedre for å få eit bedre resultat. Augelegen var likevel så smått positiv og sa at vi har framleis ca tre år på oss å få orden på dette, før det er for seint å gjere noko med. Men han var og veldig klar på at dette blir ei vanskeleg oppgåve, dog ikkje heilt håplaus. "Han har nu ikke blivet noget MINDRE langsynt siden sist dere var her". Han snakka om at synet ligg på mellom +8 og 9. Brillestyrken er noko lavare (skal bestille nye briller no med +6,75 og 7,5), for å få hjernen til å godta korrigeringa av synet bedre(?). Skjønte ikkje heilt det der, men stolar på at legen veit kva han snakkar om. Så då fortsetter vi som før og håpar og ber om bedre framgang til neste kontroll i september.
mozell Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Kjedelig at det ikke var blitt mer fremgang da, men som legen sa, det er fremdeles flere år igjen mht. forbedring Men dette med lavere brillestyrke - altså synet ligger på +8-9, men brillene skal ligge på lavere styrke? Hm, det skjønte ikke jeg heller. Jeg har jo hørt at langsynthet hos barn kan forbedres ettersom de vokser, pga øyet og hvordan det er plassert i øyehulen (??)....mener han at hjernen må "oppdateres" på slikt via korrigering av brillestyrke? Da blir det spennende å se om vi får samme beskjed neste gang vi skal inn på kontroll - det blir ikke før om et halvår da, men men. Oj, jeg har virkelig ikke dagen når det gjelder å uttrykke meg skriftlig, hehe.
Verbena Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Så lenge det så smått er noe positivt i det så tar du med deg de positive tingene. Det er heldigvis noen år igjen å gjøre det på og med barn kan mye endre seg på den tiden. Her har minstemann fått beskjed om at han må ha briller i dag, og vi har valgt ut briller og styrt. Men nå er han mildt sagt sint for at han ikke fikk de meg seg hjem i dag =P
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Uff så trist da!! =/ Håper det fortsetter å gå fremover i alle fall om det går litt sent. Lykke til videre =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå